یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
ساجد نقوی / عارف حسینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی : رهبر شهید علامه عارف الحسینی، شخصیتی بود که تمام زندگی خود را برای خدمت به مردم صرف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،رئیس شورای علمای پاکستان ، حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی، در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد شهادت شهید علامه سید عارف حسین الحسینی در ۵ اوت، تصریح کرده است : رهبر شهید، علامه سید عارف حسین الحسینی، شخصیتی بود که تمام زندگی خود را برای خدمت به مردم صرف کرد.

تلاش فراوان برای اتحاد بین‌المسلمین در پاکستان از جنبه‌های مهم و برجسته شخصیت او بود، او در مدت کوتاهی نه‌تنها در پاکستان بلکه در سطح جهانی به‌عنوان یک رهبر برجسته شناخته شد.

۵ اوت، تاریک‌ترین روز تاریخ است؛ روزی که علامه عارف حسین الحسینی با گلوله به شهادت رسید. علامه حسینی به ملت پاکستان اندیشه و فکری جدید بخشید. وی برای مظلومان و ستمدیدگان صدا بلند می کرد و خدمات ارزنده‌ای برای اتحاد و وحدت انجام داد.

رهبر شهید تمام زندگی خود را در مبارزه با توطئه‌های استعمار جهانی و چیرگی‌های طاغوتی و برای حقوق طبقات محروم و مظلوم صرف کرد و به‌ویژه در پاکستان با درک به‌موقع توطئه‌های خارجی، به‌صورت عملی علیه آن‌ها مبارزه کرد. علاوه بر توطئه‌های خارجی، شهید حسینی تلاش‌های فراوانی برای افشای توطئه‌های داخلی و حل مشکلات عمومی مردم انجام داد.

رهبر شهید به مردم خود درس اتحاد، وحدت و هم‌آهنگی داد. وی با انجام خدمات عملی برای اتحاد بین‌المسلمین، تلاش کرد تا مسلمانان پاکستان را در یک ردیف قرار دهد. درس مبارزه عملی برای وحدت امروز قطعاً روح او را شاد خواهد کرد.

پیروان رهبر شهید باید با روشنفکری شخصیت او را مطالعه کنند و با پیروی از گام‌های او، برای حل مشکلات طبقات محروم و مظلوم در پاکستان، پایان دادن به فرقه‌گرایی، تقسیم طبقاتی، فساد، انحراف و مشکلات اجتماعی تلاش کنند. علاوه بر این، برای پایان دادن به بزرگترین بحران‌های پاکستان یعنی تورم و بیکاری، با عزم و انگیزه کامل پیش بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha