سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
تبریز

حوزه/ صحرایی با بیان این‌که نهضت مدرسه سازی دولت سیزدهم ادامه دارد، گفت: تعداد هفت هزار و ۲۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده و هشت هزار مدرسه نیز در دولت چهاردهم در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه افتتاح مدارس جدید در قالب مصوبات سفر شهید رئیسی در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز بیش از ۲۰ مدرسه در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی از پروژه‌های سفر استانی شهید رئیسی افتتاح می‌شود.

وی افزود: امروز مدرسه‌ای به نام شهید رئیسی در این استان افتتاح شد و به زودی ۲ مدرسه به نام‌های شهید آل هاشم و شهید رحمتی نیز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه دانش آموزی در استان به ویژه فضاهای ورزشی، گفت: در دولت سیزدهم معادل ۵۰ درصد کل فضاهای ورزشی دانش آموزی، فضا ایجاد شده است.

صحرایی با بیان این‌که مقدمات حقوقی، مالی و بودجه‌ای برای تکمیل هشت هزار مدرسه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: این مدارس با کمک خیران نیک اندیش و دولت در قالب برنامه هفتم توسعه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به قوانین تصویب شده در راستای تسهیل امر مدرسه سازی، ابراز کرد: هر خیری که مدرسه نیمه تمامی را تمام کند، تمامی هزینه‌ها به عنوان هزینه مالیاتی لحاظ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور به دست خیران ساخته شده است.

وی با اشاره به وضعیت جذب نیرو در آذربایجان شرقی، ابراز کرد: این استان نیز مانند باقی استان‌های کشور در جذب نیروی انسانی بی‌سابقه عمل کرده و تعداد نیروی جذب شده آن از ۲ وزارتخانه بیشتر است.

وی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته سالانه ۳۲ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان شدند و ۳۳۰ هزار ردیف استخدامی ایجاد شد و ۲۴۸ هزار نفر شامل ۷۰ درصد کل استخدام‌ها مربوط به آموزش و پرورش بود.

صحرایی با اشاره به کمبود معلم در کشور، گفت: اکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر کمبود معلم داریم که بخشی از آن در سال تحصیلی جدید رفع می‌شود و امیدواریم این چالش در دولت چهاردهم به طور کامل برطرف شود.

گفتنی است امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید رئیسی در شهر سهند آذربایجان شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha