چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
شبهات  اربعین

حوزه/ طبیعتا خانم می تواند به خاطر اهمیت و فضیلت زیارت اربعین با دلتنگی نبود همسرش کنار بیاید و این عقلایی است؛ در این صورت می تواند از فضیلت زیارت همسرش بهره‌مند شود؛ اینگونه نارضایتی نمی‌تواند علتی برای منع سفر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پرونده شبهات اربعین، برنامه ویژه رسانه رسمی حوزه برای ایام اربعین می باشد که دو تن از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با حضور در حوزه‌نیوز به برخی شبهات اربعین پاسخ گفتند که در این شماره به انتشار پاسخ شبهه‌ای با موضوع «آیا وابستگی به مرد خانواده، می‌تواند موجب عدم جواز به سفر اربعین شود؟» از سوی حجت الاسلام رضا پارچه‌باف خواهیم پرداخت.

* شبهه

در زیارت اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام فضایل فراوانی ذکر شده است، هر کس امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کند، گویا خدا را در بالای عرش زیارت کرده است‌.

این فضلیت فروان، مخصوصا در ایام اربعین که یک حرکت باشکوهی است، خانواده را بر این می‌دارد که همت کنند و به این سفر بروند، اما گاهی اوقات عدم رضایت همسر در این مسیر به خاطر دوری و دلتنگی نسبت به شوهر است، مخصوصا این مسئله برای زوجینی که در ابتدای زندگی یا دوران عقد هستند پیش می‌آید.

آیا این شرط دلتنگی از فراق شوهر، شرط صحیحی است؟

* پاسخ به شبهه

اگر کسی شخصی را دوست دارد و واقعا عاشق اوست، باید دوست داشته باشد که او از زندگی لذت ببرد و به کام‌های خودش برسد.

همسری که عاشق امام حسین (علیه السلام) است و دوست دارد به این زیارت برود، اگر عاشق واقعی او هست، باید برای این سفر او راضی باشد.

همانطور که بالعکس او هم اگر همسرش را دوست دارد باید از خیلی از خواسته‌هایش بگذرد و این نشان‌دهنده محبت به همدیگر است.

طبیعتا اینکه خانم با این دلتنگی کنار بیاید، عقلایی است و از فضیلت زیارت همسرش، او نیز بهره‌مند شود؛ اینگونه نارضایتی نمی‌تواند علتی برای منع سفر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha