چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را خدمت به بهترین انسان‌ها و فرصتی مغتنم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبربز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل صبح امروز، چهارشنبه در دیدار با سرپرست و اعضای شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی که با حضور نمایندگانی از جامعه ایثارگری استان همراه بود، ضمن تشکر از خدمات ارائه شده توسط بنیاد شهید استان، خطاب به پرسنل این اداره کل، گفت: خوشحال باشید در نهادی شاغلید که فرصت خدمت به بهترین انسان‌ها یعنی خانواده‌های بزرگوار شهدا، جانبازان عزیز و آزادگان گرانقدر و خانواده‌هایشان را دارید، چون پروردگار متعال وعده بهشت را به خاندان شهادت و ایثار داده و قطعاً همین عزیزان در روز قیامت، دستگیر شما خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل گفت: شهدا با شهادتشان مقام شفاعت را به دست آورده‌اند و بی تردید در کنار خانواده، اقوام و دوستان خود، خادمان خانواده هایشان را نیز مشمول شفاعت خود قرار خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جایگاه شهید و شهادت از منظر کلام وحی را تبیین کرد و با تفسیر واژه های بیع و شراء در قرآن کریم، آیه ۱۱۱ سوره مبارکۀ توبه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مطابق فرموده خداوند متعال در آیۀ إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ، پاداش شهادت و ایثار اهل ایمان بهشت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بهشتی شدن با شهادت را نشان دهنده عمق محبت خدا به شهدا به عنوان بندگان خاص خود دانست و با اشاره به فراز دیگری از قرآن کریم تصریح کرد: خدا چنان تجلیلی از شهدا کرده که فهم و درک آن برای انسان سخت و دشوار است.

وی، لقای الهی را یکی از مقام‌ها و فضیلت‌های شهدا خواند که در قرآن ذکر شده است و ادامه داد: شهدا به همین خاطر عزیز هستند و هرگز فراموش نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل، از جانبازان نیز به عنوان ایثارگرانی که فرصت بهره مندی از اجر بیشتری در مقایسه با شهدا را دارند یاد کرد و افزود: پرونده اعمال شهدا از لحظه ترک دنیای مادّی، بسته می‌شود چون مکلف به اعمال نیستند اما جانبازان که به حیات دنیوی خود ادامه می‌دهند علاوه بر دارا بودن اجر شهیدان، امکان افزودن رفتارها و نیت‌های صالح به پرونده اعمال خود را دارند و بر همین اساس اگر بر عهدی که با خدا داشتند، پایبند باشند اجری بیشتر هم خواهند داشت.

امام جمعه تبریز همچنین با تجلیل از پایداری و مجاهدت آزادگان، گفت: آزادگان ایرانی در دوران اسارت، با تحمل سختی‌های فراوان جسمی و روحی، اردوگاه‌های عراق را به میدانی برای بلند کردن نام و مکتب خدا تبدیل کردند که مقام بزرگی است و اگر تا آخر عمر دنیوی حفظ شود، فوق العاده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: صبوری، تحمل، پایداری و استقامت خانواده‌های بزرگوار شهدا به ویژه والدین شهیدان پدیده ای عجیب است و نشان می دهد خدا به پدران و مادران شهدا توجه دارد و اِلّا تحمل غم فراق فرزند، امکان ناپذیر است.

وی در حالی که بغض کرده بود، خاطره خود از چگونگی مطلع شدن از خبر شهادت برادرش و چگونگی انتقال این خبر به پدرش در سال ۱۳۶۴ را نقل کرد و گفت: کافیست برای لحظاتی، خودمان را جای پدران و مادران شهدا قرار دهیم تا متوجه شویم چه صبر و تحملی دارند. بی‌شک تنها قدرت معنوی والدین شهداست که می‌توانند این فراق و سختی را تحمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل به تعبیر امام خمینی(ره) از خانواده‌های شهدا به عنوان چشم چراغ ملت اشاره و تاکید کرد: انفاس خانواده‌های شهدا باعث رشد روزافزون معنویت در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: خدا به خاطر خانواده‌های شهدا و ایستادگی آنان، رأفت، محبت و رحمتش را بیش از گذشته به جامعه نازل می‌کند و همه، مشمول این رحمت قرار می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از خدا می‌خواهیم توفیق دهد تا در خدمت مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشم و تا جایی که از دستمان برمی‌آید مروج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و ضمن شرکت در مجالس خادمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این اداره کل، تا حدّ ممکن مشکلات را برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha