چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
خبرنگار

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: انتظار به حقی که از خبرنگاران و فعالان رسانه ای می رود این است که به هیچ وجه از اصل امیدافزایی در جامعه غافل نشوند.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار ابراز داشت: در کنار نقد صحیح عملکرد مسئولان و مطالبه گری مسایل دارای اولویت مردم یکی از رسالت های مهم خبرنگاران، امید دادن به اعضای جامعه است و این که در امر آگاهی بخشی به مردم از اصل امید غافل نشوند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: خبرنگار کنشگر عرصه رسانه است که برای موفقیت در کارش باید به شکل توأمان اهل تخصص و تعهد باشد چرا که بدون این دو خصیصه مهم نمی تواند حق مطلب را در این عرصه بسیار مهم ادا نماید.

وی همچنین گفت: دغدغه مندی و دردمندی، ویژگی بارز دیگر خبرنگار متعهد است که ضمن حرکت در مسیر اصول حرفه ای می خواهد تا حلقه واسطی میان مردم و مسئولان باشد و دردها و مشکلات مردم را به درستی بازنمایی و انعکاس دهد.

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: البته امیددادن به جامعه و مقابله با فضای یأس و نومیدی به هیچ وجه به معنای نادیده گرفتن واقعیت ها در سطح جامعه نیست بلکه تأکید بر این حقیقت است که ضمن واقع نگری باید به ظرفیت های متعدد و متکثر کشور که امیدزاست اهمیت داد و با پرداختی حرفه ای آن ها را برای جامعه به تصویر کشید.

وی همچنین بیان داشت: کار خبرنگاری و روزنامه‌نگاری این نیست که فرد رسانه ای از واقعیت‌های جامعه فرار کند، بلکه باید توجه داشت که همه واقعیت‌های جامعه ناامیدی و تلخی نیست بلکه می بایست ما پژواک اخبار خوب و امیدبخش هم باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha