پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین عراق در سفر اربعین، گفت: هرسال میزبان و صاحب‌خانه حضرت سیدالشهدا (ع) است و حتی در پذیرایی از زائران سهم ما کمتر از ۱۵ درصد است و میلیون‌ها وعده غذایی توسط عراقی‌ها تهیه و داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین در همایش "قدم‌های آسمانی" ویژه مبلغین مواکب اربعین حسینی که امروز ۱۸ مرداد در سالن همایش آستان مقدس سیدعلی (ع) قم برگزار شد گفت: سازمان اوقاف خدمات بسیار ارزشمند و شایسته ای هم در پذیرایی و اسکان زائران توسط موکب‌هایی که دایر می‌کند در دست اقدام دارد و هم بخصوص در زمینه تبلیغ و بحث‌های فرهنگی، چون اعتقاد داریم هر موکب بایستی یک قرارگاه فرهنگی باشد و اساس اربعین همانطور که رهبر انقلاب فرمودند یک حرکت بزرگ فرهنگی است.

وی ادامه داد: در اربعین هر کسی آبی می‌دهد و موکبی دایر می‌کند و اسکانی را فراهم می‌کند یک کار فرهنگی می‌کند و همه این‌ها برای این است که مردم با شناخت و آگاهی بیشتری برگردند.

احمدی با بیان اهمیت حضور و نقش علما در صیانت از حرکت بزرگ اربعین، خاطر نشان کرد: صیانت این حرکت بزرگ وابسته به حضور روحانیون و مبلغین است تا همان‌طوری که خواست رهبر انقلاب و مراجع و بزرگان است سالم بماند.

وی با بیان این که همه باید بدانیم که رکن اساسی و اساس خیمه شیعه به مرجعیت وابسته است و همه باید در حفظ این رکن اساسی و عمود خیمه شیعه تلاش کنیم، در توضیح اقدامات گروه‌های انحرافی در اربعین سال گذشته، عنوان کرد: آن‌ها با همان هجمه‌های قدیمی اما ادبیات جدید می‌آیند، چرا که گروه‌های انحرافی مانع اصلی خود را مرجعیت می‌دانند و سال گذشته بالغ بر ۱۵-۱۶ صفحه جزوه که در حال توزیع بودند از آن‌ها جمع آوری کردیم که گرچه تعداد آن‌ها کم است ولی باید حرکت آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین افزود: یکی از سیاست‌هایی اربعین بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تقویت مرجعیت دینی عراق و به دنبال آن احترام به حاکمیت دولت عراق است و همه باید تابع قوانین این کشور باشیم. دولت عراق با استقرار ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار نیروی نظامی و امنیتی، یک ماه سه لایه امنیتی درست می‌کند و در بیابان‌ها زیر تابش آفتاب می‌ایستند تا امنیت اربعین را تأمین کنند.

احمدی با اشاره به خدمات دولت عراق در راستای برگزاری اربعین حسینی، توضیح داد: سال گذشته نخست وزیر عراق دستور داد همه وزارتخانه‌ها وسایل نقلیه خود را در اختیار قرار دهند و آن‌ها حدود ۱۲ روز کل نهادها و دولت را برای خدمت رسانی تعطیل می‌کنند. همچنین تأمین آب، یخ و ... بدون کمک دولت اساساً امکان پذیر نیست، البته ماهیت مردمی باید حفظ شود ولی بدون دولت‌ها این کار بزرگ امکان پذیر نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده اند در اربعین از تمام ظرفیت نظام با حفظ مردمی بودن استفاده شود. خواهشی که داریم این که اقتضائات فرهنگی مردم عراق را رعایت کنیم که توصیه مؤکد رهبر معظم انقلاب است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین با تأکید بر اهمیت توجه مبلغان به موکب‌های اطراف محل استقرار، اظهار کرد: اگر در یک موکب مستقر هستید به موکب‌های اطراف نیز سری بزنید و خداقوتی به موکب داران و گروه‌های مردمی که هر روز می‌آیند و حتی برای تهیه مواد غذایی مشکل دارند ولی با جان و دل آن را برای زائران تهیه می‌کنند بگویید؛ البته نیازی به کمک شما برای آشپزی ندارند اما اگر هم یک موقع بایستید و پذیرایی کنید خوب است.

احمدی با بیان اینکه سهم گسترده از پذیرایی‌ها برای مردم عراق است، عنوان کرد: هرسال میزبان و صاحب خانه حضرت سیدالشهدا (ع) است و حتی در پذیرایی از زائران سهم ما کمتر از ۱۵ درصد است و میلیون‌ها وعده غذایی توسط عراقی‌ها تهیه و داده می‌شود.

وی افزود: ایرانی‌ها مصالح مردم عراق را در حوزه فرهنگی رعایت کنند و همه فعالیت ها باید به نام سیدالشهدا(ع) باشد و این عنوان حفظ شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha