شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
قالیباف

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مجالس یاد شهدا داریم و باید رسم و نام و مرام شهدا را در کشور ترویج کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر محمد باقر قالیباف طی سخنانی در اجلاسیه ملی سردار شهید محمد حسن طوسی در تهران با اشاره به این که شهید طوسی از یادگاران برجسته دوران دفاع مقدس و یکی از شهدای بزرگ ما در عرصه ملی است، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند به مجالس شهدا هستیم و برای غلبه بر مشکلات امروز در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیاز داریم که به فرهنگ ناب دفاع مقدس تأسی بجوییم.

وی افزود: باید بدانیم مجلس شهدا هیچ وقت تکراری نیست و در جامعه ما برای زندگی نیاز است و در واقع ما را از یک غفلت دور نگه می‌دارد.

قالیباف با بیان اینکه انسان در زندگی خود نیازمند آن است که یادآوری و تلنگری داشته باشد، گفت: بر اساس فرمایش و رهنمود رهبر عزیزمان، یاد شهید و زنده نگه داشتن شهید اجر شهید را دارد و همه ما وظیفه داریم که در این راستا گام برداریم.

وی سطحی نگری به دین و مسائل دینی را از جمله دلایل غفلت برشمرد و افزود: درمان این غفلت یاد خدا و ذکر قیامت است و ما باید از خانواده‌های شهدا درس بگیریم و الگوگیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مازندران در دوران دفاع مقدس و جبهه و جنگ کم نگذاشته است، افزود: جایی را در این سرزمین پیدا نمی‌کنید که خون فرزندان مردم مازندران در آن جاری نشده باشد.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در حوادث مختلف از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، دفاع از حرم و غیره نقش آفرینی کرده‌اند، گفت: وقتی موضوع دفاع از حرم رخ داد دیدیم که جوانان امروز نیز محکم‌تر از دوران ما در دفاع مقدس ایستادند و و در خانطومان جانانه جنگیدند و رشادت به خرج دادند که نشانه وفاداری مردم به انقلاب است.

قالیباف همچنین گفت: باید باورهای خود را به سنت‌های الهی محکم‌تر کنیم و باید با درایت و پختگی فرزند زمانه خویش باشیم و در مسیر حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha