جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
افتتاح قرارگاه مردمی اربعین استان قم

قرارگاه مردمی اربعین قم از ۲۰ مرداد تا ۱۹ شهریور پذیرای زائران اربعین حسینی است که از اقصی نقاط جهان و ایران عازم کربلا هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طی مراسمی با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) در امامزاده جمال الدین(ع) قرار گاه مردمی اربعین ۱۴۰۳ استان قم افتتاح شد.

این قرارگاه از ۲۰ مرداد تا ۱۹  شهریور پذیرای زائران اربعین حسینی است که از اقصی نقاط جهان و ایران عازم کربلا هستند.

مهدی قربانی کرم مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم در این مراسم گفت: قمی ها از طرح بیت الحسین که برای تمرکز زدایی در اسکان زائران اجرا می‌شود، استقبال کرده‌اند.

وی فزود: هدف این است که قم در ایام اربعین به خیریه بزرگ سیدالشهدا(ع) تبدیل شود و همه مردم طعم شیرین میزبانی از زائران حسینی را بچشند.

به گفته قربانی کرم برای تکریم زوار اربعین حسینی در قم که عمود اول است امسال زائران غیر ایرانی در ۵۰ نقطه از شهر شامل حسینه ها، بقاع متبرک و ورزشگاه ها و مدارس اسکان می یابند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با تاکید برلزوم تکریم زائران اربعین حسینی تصریح کرد: در بین زائرانی که عازم سفر اربعین می شوند شیعیان پاکستان بیش از سایر زوار نیاز به تکریم دارند بنابراین از خادمان تقاضا می کنم که نسبت به این زائران توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ آماده پاسخگویی سؤالات زائران است، یادآور شد: سال گذشته نوجوانان در واحد تماس تحت عنوان "رویش های حسینی" به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات زائران بودند و روزانه به طور میانگین هزار تماس را پاسخ دادند.

مسئول کمیته مردمی و خیرین اربعین استان قم افزود: برای سهولت خدمت رسانی زائرانی که از مسیر قم تردد می‌کنند پیامکی حاوی یک لینک برایشان ارسال می‌شود که می توانند از طریق آن به کلیه خدماتی که در قم ارائه‌ می‌شود هدایت شوند.

در مراسم افتتاح قرار گاه مردمی اربعین از خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر شد و همچنین خادم های قرارگاه و شرکت کنندگان در مراسم ضریح امامزاده شاه جمال الدین را غبار روبی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha