شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
هنر

حوزه/ دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق گفت: این جشنواره در سه بخش اصلی، بخش جنبی و بخش ویژه برگزار خواهد شد، بخش اصلی بصورت عمومی و ویژه هنرمندان است و موضوع این بخش عبارتند از: عدالت، سبک زندگی دینی، عفاف، تحکیم خانواده، نقد عرفان‌های نوظهور و فرق انحرافی، وهابیت و داعش، اخلاق، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی، رسانه و فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق قبل ظهر امروز با حضور دکتر مسعود معینی پور دبیر جشنواره و معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در تهران با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر معینی پور در ابتدای این نشست با اشاره سابقه برگزاری جشنواره فیلم اشراق و وقفه هایی که در سال های گذشته افتاده بود اظهار داشت: این جشنواره بیش از ۱۲ سال سابقه دارد و در برگزاری آن چند سالی وقفه افتاد تا دو سال پیش که به صورت دوسالانه برگزار شد. در چهارمین دوره فیلم اشراق در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال و اختتامیه آن در قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره فیلم اشراق در سه بخش اصلی، بخش جنبی و بخش ویژه برگزار خواهد شد بیان داشت: بخش اصلی بصورت عمومی و ویژه هنرمندان است و موضوع این بخش عبارتند از: عدالت، سبک زندگی دینی، عفاف، تحکیم خانواده، نقد عرفان‌های نوظهور و فرق انحرافی، وهابیت و داعش، اخلاق، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی، رسانه و فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

دکتر معینی‌پور ادامه داد: در بخش جنبی که ویژه آثار طلاب می باشد موضوع این بخش عبارتند از: طلبه و تبلیغ، طلبه و کارآفرینی، طلبه و خدمات رسانی، طلبه و تربیت، سبک زندگی طلاب، طلبه و فرهنگ، طلبه شهید، طلبه و فضای مجازی، بانوان طلبه.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق ابراز داشت: بخش ویژه جشنواره بازنمایی مقاومت اسلامی ویژه عموم هنرمندان است که موضوع آن عبارتند از: حوزه و مقاومت اسلامی، گروه‌های مقاومت در بین غیرمسلمانان، نقش روحانیت در ترویج فرهنگ مقاومت، گروه‌های مقاومت در جهان اسلام.

وی در خصوص قالب‌های شرکت در جشنواره فیلم دینی اشراق تاکید داشت: قالب های شرکت در جشنواره فیلم دینی اشراق بصورت های فیلم داستانی، فیلم مستند، فیلمنامه، نقد فیلم، پژوهش قبل از فیلمنامه، مقالات درباره آثار سینمایی، داستانی مستند، و تلویزیونی از منظر معارف دینی خواهد بود.

وی در خصوص مهلت ارسال آثار به این جشنواره خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به پنجمین دوره جشنواره فیلم دینی اشراق ۱۰ آبان ۱۴۰۳ تعیین شده است و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره پنجم ۲۰ ماه ۱۴۰۳ در قم برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تعدادی از آثار بین المللی که به این جشنواره ارسال شده بود گفت: در دوره گذشته چند اثر خوب از برخی کشورها به دبیرخانه ارسال شد که در این دوره سرمایه گذاری بیشتر و ارتباط بیشتری گرفتیم و امیدواریم آثار دینی خوب در حوزه بین الملل به دست ما برسد.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق گفت: باشگاه فیلم اشراق از سال گذشته در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات به راه افتاد چند فیلم کوتاه و ۱۱ مستند تولید و رونمایی کرده است. امیدواریم این باشگاه نقش جدی داشته باشد و از آثاری که به دبیرخانه ارسال می‌رسد، برای تولید، تکمیل و ترمیم و ادامه آن‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

دکتر معینی پور با بیان اینکه علت اعلام فراخوان زود پنجمین دوره فیلم اشراق بخاطر نزدیک شدن به اربعین حسینی صورت گرفت، افزود: هرکس بنا دارد اثری پیرامون بازنمایی مناسک دینی از جمله اربعین و وقوع اتفاقات پیرامونی آن تولید کند، می‌تواند تا ۱۰ آبان امکان اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. از طرفی به دنبال آن هستیم تا برای آثار ویژه کمک هزینه تولید اثر جدید در نظر بگیریم یا اگر اثر شاخصی در حوزه فیلمنامه، پژوهش و ... به دستمان رسید، بتوانیم از لحاظ تولید آن را پشتیبانی کنیم.

محمدرضا قربان‌زاده دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره فیلم اشراق نیز گفت: پوستر جشنواره فیلم دینی اشراق در شبکه اجتماعی ایتا و همچنین اخبار جشنواره در سایت جشنواره به نشانی http://film.eshragh.ir/ قرار داده شده است.

در پایان پوستر جشنواره فیلم دینی اشراق رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha