یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
فراخوان سیزدهمین دوره‌ جشنواره ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) منتشر شد

حوزه/ سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با هدف انتقال میراث گرانقدر هشت سال دفاع مقدس سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه، داستانک و فِلَش‌فیکشن) را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس، سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه، داستانک و فِلَش‌فیکشن) را با شرایط زیر برگزار می‌‏کند:

شرایط شرکت در جایزه

۱) موضوع اصلی داستان‌های ارسالی باید در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و پایداری باشد.

۲) داستان‏‌های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل، مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشد.

۳) با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

۴) آثار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل Word به قلم B Zar و اندازه قلم ۱۴ ارسال شوند. محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال آثار وجود ندارد. لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای داستان درج شده باشد.

۵) توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پردازش به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‏‌های شناخته‏‌شده دفاع مقدس استان، استفاده از زبان و گویش‏‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

۶) داستان‏‌های منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی به دبیرخانه ملی جایزه ارسال خواهد شد و در بخش ملی، جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

۷) آثار برتر در کتاب یوسف چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی، نیمه دوم سال خواهد بود.

قابل ذکر است که مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ است و علاقه‌مندان می‏‌توانند آثار خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس استان ارسال فرمایند.

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، نبش کوچه یکم، پلاک۴، طبقه ۵ و شماره تماس آن ۰۲۱۸۸۵۰۶۰۰۷ - ۰۲۱۸۸۵۰۶۰۰۹ است.

جوایز (داستان کوتاه)

رتبه اول: ۱۵۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

رتبه دوم: ۱۲۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

رتبه سوم: ۱۰۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

تقدیر ویژه (دو اثر): ۷۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

تقدیر (پنج اثر): ۵۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

جوایز (داستانک و فِلَش‌فیکشن)

رتبه اول: ۵۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

رتبه دوم: ۳۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

رتبه سوم: ۲۰ میلیون ریال (به‌همراه لوح تقدیر و تندیس)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha