شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
اشراق

حوزه / معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از اعلام فراخوان پنجمین جشنواره فیلم دینی «اشراق» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم دینی «اشراق» امروز ۲۰ مرداد برگزار شد. مسعود معینی‌پور دبیر جشنواره در آغاز جلسه بیان کرد: این جشنواره بیش از ۱۰ سال است برگزار می‌شود و چهارمین دوره آن با بیش از ۸۰۰ اثر ارسالی برگزار شد. این رویداد در دو قسمت؛ بخش اشراق ویژه عموم و بخش رواق ویژه طلاب برگزار می‌شود. آثار در حوزه‌های؛ کوتاه، داستانی و نقد است.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: با توجه به مناسک دینی که در جامعه برگزار می‌شود لازم است از تولیدات و آثار هنری این حوزه حمایت شود. فراخوان این رویداد منتشر شده و بازه زمانی ارسال آثار ۱۰ آبان است. فراخوان جشنواره را زودتر را اعلام کردیم تا اگر هنرمندانی که در جریان اربعین قصد تولید اثر دارند، فرصت لازم داشته باشند.

معینی‌پور تصریح کرد: حمایت از تولیداتی با محوریت مقاومت جز الزامات این جشنواره است. یکی از الگوهای بارز در حوزه مقاومت نیز عملیات «طوفان الاقصی» است. در این جشنواره کارهای بسیار خوبی به طور مستقیم و غیر مستقیم به امر دین پرداخته اما این که چقدر توانسته موفق باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد. تولیدات دینی آنقدر توسعه دارد که نمی‌توانم به اثر شاخصی اشاره کنم.

وی ویژگی دوره پنجم جشنواره اشراق را برجسته دانستن بخش بین‌المللی دانست و اظهار کرد: درحال تدارک اقداماتی هستیم که به آثار برتر کمک هزینه‌هایی برای تولید فیلم جدید بدهیم؛ باشگاه فیلم اشراق تولید و حمایت از آثار مستند و انیمیشن را از سال گذشته انجام داده و در این دوره جشنواره سعی داشته‌ایم بسته کاملی ارائه دهیم.

معینی‌پور متذکر شد: جشنواره فیلم دینی اشراق یک اقدام تخصصی است که خاستگاه آن حوزه علمیه قم است و پیشینه خوبی دارد و دیگر دستگاه‌ها هم می‌توانند در این حوزه فعالیت اقدام کنند اما موازی‌کاری در این زمینه باید مورد گفت‌وگو قرار گیرد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در پایان اعلام کرد: امسال جشنواره عکس «اشراق» هم برگزار می‌شود. آیین پایانی این جشنواره دی امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha