یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
یادگاری

حوزه/ رییس کارگروه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی سازمان اجتماعی وزارت کشور گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نوپدید وفاق نو با همراهی تشکل‌های مردمی بوجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وحید یادگاری روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری اجتماعی دیجیتال ایران در استان قم، افزود:کارگروه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی با عنایت به تدابیر دولت مردمی خوشبختانه موفق به ایجاد یک وفاق و رویه مناسب در این حوزه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های حاکمیتی گردیده‌ و برنامه‌های مدونی را متناسب با هدف شناسایی و مقابله با آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و با راهبردهای دست یابی ۴ گانه برنامه‌ریزی کرده است.

رییس کارگروه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی سازمان اجتماعی وزارت کشور بیان کرد: اشراف و رصد آسیب‌های فضای مجازی، شناسایی و سازماندهی و توانمند سازی فعالان تشکل‌های معتمد و افراد حقیقی در فضای مجازی،آگاه‌سازی جامعه نسبت به خطرات ناشی از فضای مجازی، تولید و انتشار محتوا برای مقابله با آسیب های اجتماعی راهبرهای چهارگانه این معاونت است.

یادگاری ادامه داد: از جمله مزایای این برنامه‌ها نگاه جدی و علمی به آسیب‌های اجتماعی نوپدید مثل اعتیاد اینترنتی بزهکاری اینترنتی، ترویج نفرت و خشونت انحرافات ارزشی و غیره از طریق بازی‌های دیجیتالی انیمیشن‌ها، شبکه های اجتماعی ،ابزارهای هوش مصنوعی وغیرع می باشد.

رییس کارگروه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی سازمان اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه در برنامه‌ها از ظرفیت مردمی در کنار دستگاه‌های حاکمیتی استفاده حداکثری بعمل خواهد آمد، گفت: افتتاح دبیرخانه بخش مردمی با نام مرکز نوآوری اجتماعی دیجیتال (منادا) در شهر قم، برگزاری اختتامیه جشنواره تولید محتوا کارگروه های جانبی هوش مصنوعی در تولید محتوا رصد هوشمند وغیره در راستای راهبردهای مورد اشاره برگزار شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد که نشان از استقبال خوب از جشنواره بوده است، از سایر مجموعه‌های توانمند در استان قم و سایر استانها دعوت می‌کنیم که به این حرکت و جریان بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha