سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
کد خبر: 1176699
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
بر سفره داعش

حوزه/ کتاب «بر سفره داعش» روایتی واقعی از رویداد ترسناک مردمان کوه سنجار است که در دستان داعش اسیر شدند و مورد نسل‌کشی قرار گرفتند و زنانشان در بازار بردگان به فروش رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «بر سفره داعش» نوشته زهرا عبدالله، روایتی واقعی از رویداد ترسناک مردمان کوه سنجار است که در دستان داعش اسیر شدند و مورد نسل‌کشی قرار گرفتند و زنانشان در بازار بردگان به فروش رسیدند.

این کتاب یادآور دورانی است که جهان با وحشت شاهد به قدرت رسیدن دولت اسلامی داعش بود که موجی از وحشت و ترس را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن به راه انداخت. ظاهراً یک شبه، این گروه افراطی بخش‌های وسیعی از قلمرو را تصرف کرد، جنایات غیرقابل توصیفی را مرتکب شد و پایه‌های امنیت جهانی را به لرزه درآورد.

شخصیت اصلی داستان دختری بیست‌ساله به نام یوفاست که در طبقه دوم جامعه ایزدی زندگی می‌کند و نویسنده یوفا را با چالش‌هایی مواجه می‌کند و خواننده را با خود همراه می‌کند.

در صبح روز ۱۴ اوت سال ۲۰۱۴، وقتی همه‌چیز به‌نظر آرام می‌رسید، صدای گلوله و تیراندازی از دور شنیده می‌شد، رفته‌رفته صدایش نزدیک‌تر می‌شد و همه را به وحشت انداخت. یوفا ترسیده بود و بعد از مرگ برادرش این دومین باری بود که پدرش را این‌گونه شکسته می‌دید. هیچ‌کس نمی‌دانست چه خبر است. مردم ترسیده بودند و نمی‌دانستند قرار است چه اتفاقی بیفته. داعشیان، مردم را آزار دادند، پیرها و مردان را به شیطان‌پرستی متهم کردند و مردان را کشتند، بچه‌ها و زنان را دستگیر کردند و در مدرسه سه‌طبقه زندانی کردند.

کتاب «بر سفره داعش» نوشته زهرا عبدالله با ترجمه مریم نادری توسط انتشارات ناران به قیمت ۱۵۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha