یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم توسط سپاه علی بن ابیطالب(ع)

سخنگوی سپاه در همایش تجلیل از خبرنگاران استان قم با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه و تعرض احمقانه رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: رژیم کودک‌کش منتظر پاسخ قاطع و محکم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با حضور سردار علی محمد نائینی سخنگوی کل سپاه پاسداران، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان، اصحاب رسانه و خبرنگاران، امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ به همت سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) در تالار گل نرگس مجموعه فرهنگی ورزشی نخلستان برگزار شد.

در این همایش علاوه بر تقدیر و تکریم خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان قم، از پوسترهای "رویداد رسانه ای طنین" و "رویداد رسانه ای فردخت" نیز رونمایی شد.

تقدیر سپاه علی بن ابیطالب(ع) از خبرنگاران | سردار نائینی: رژیم کودک‌کش منتظر پاسخ قاطع و محکم باشد

سردار موحد: دشمن فکر و ذهن جوانان را نشانه گرفته است

در ابتدای همایش، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خبرنگار و شهید محمود صارمی و تبریک و خیرمقدم به اصحاب رسانه‌ استان قم، به اهمیت کار رسانه‌ای و جایگاه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: امروز دشمن تمام سعی و توان خود را بر جنگ ترکیبی به ویژه جنگ شناختی گذاشته و فکر و ذهن جوانان ما را نشانه گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تصویرسازی غلط از وضعیت کشور کمک مهمی به جنگ روایت‌ها توسط رسانه‌های معاند می‌کند، ادامه داد: پاسخ مستدل و اقناع‌کننده به شبهات عمومی، رسالت و هدف نهایی از جهاد تبیین است.

به گفته فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)، امروز ذهنیت‌ها، نگرش‌ها و عقاید و زندگی اجتماعی مردم، توسط رسانه‌ها شکل می‌گیرد و هرکس بتواند بهتر تصویرسازی و روایت کند موفق‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نوعی نابینایی و ناآگاهی ایجاد کند، اظهار کرد: نقش شما خبرنگاران و اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها اهمیت مضاعف می‌یابد، یک خبرنگار باید حقیقت را پیدا کند و آن طور که هست منتقل کند تا به جامعه شعور و آگاهی بخشد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به شهادت ده‌ها خبرنگار در غزه، گفت: اگر قلم و دوربین خبرنگاران نبود، چهره پلید رژیم صهیونیستی در معرض دید جهانیان قرار نمی‌گرفت.

سردار موحد همچنین از تلاش های خبرنگاران در راستای آگاهی بخشی جامعه و مخابره پیام های انقلاب اسلامی به دنیا قدردانی کرد و از آنان خواست در میدان جهاد تبیین فعالانه حضور داشته باشند.

سردار نائینی: زمان جنگ روایت‌هاست / رسانه امیدآفرینی کنند

سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط‌عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی، اظهار کرد: امروز در جنگ ترکیبی که بخشی از آن جنگ شناختی است، خبرنگاران نقش روایتگری و انعکاس واقعیت‌ها را بر عهده دارند و رزمندگان میدان‌ هم با روایتگری حماسی خبرنگاران وجود یک پشتوانه مستحکم را حس و درک می‌کنند.

به گفته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز کار اصحاب رسانه سخت و دشوار است، چراکه زمان جنگ روایت‌هاست؛ امروز ذهن‌ها، اراده‌ها و باورها مورد هدف قرار می‌گیرد و محتوای تولیدی اصحاب رسانه مهم‌ترین سلاح برای مقابله و دفاع در این جنگ است. رسالت اصلی اصحاب رسانه شناسایی روایت‌های جعلی و آگاهی‌بخشی است

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تخریب ارزش‌ها و تمرکز بر عوامل تهدیدکننده وحدت از جمله اهداف دشمن است، گفت: در این شرایط رسالت اصلی اصحاب رسانه شناسایی روایت‌های جعلی و آگاهی‌بخشی به جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن است تا روایت‌های غلط و تحریف های‌ دشمن جایگزین حق و حقیقت در افکار عمومی نشود.

معاون روابط‌عمومی کل سپاه با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در مقوله امیدآفرینی اظهار کرد: در جنگ روایت‌ها تصویرسازی راویان اهمیت ویژه‌ای دارد، البته دشمن هم در این زمینه چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

تقدیر سپاه علی بن ابیطالب(ع) از خبرنگاران | سردار نائینی: رژیم کودک‌کش منتظر پاسخ قاطع و محکم باشد

سردار نائینی با بیان اینکه مسئولان و مقامات غربی وقتی از ایران یاد می‌کنند، ضمن تعریف و تمجید به نقش ایران در جهان و منطقه اشاره می‌کنند، ادامه داد: در رسانه‌های بیگانه اما همواره ایران مورد حمله قرار می‌گیرد؛ اصحاب رسانه در جهاد تبیین می‌توانند این هجوم را با تصویرسازی صحیح از بین ببرند تا به افکار عمومی و نخبگان جهت‌دهی صحیح ارائه شود که اگر این امر صورت نگیرد روایت دروغ و تحریف که متأسفانه درگذشته هم تجربه کردیم، جایگزین می‌شود.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت افکار عمومی اشاره کرد و افزود: حضرت آقا بارها فرمودند که باید اعتماد افکار عمومی را با تبلیغ درست عملکردها به دست آورد؛ اعتماد مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است و اگر آسیب دید مهم‌ترین سرمایه اجتماعی از دست می‌رود.

معاون روابط‌عمومی کل سپاه با اشاره به اهداف دشمن در جنگ ترکیبی گفت: در این جنگ دشمن به دنبال تضعیف روحیه مردم و تولید بدبینی نسبت به نهادها و دستگاه‌ها است؛ برای مقابله با دشمن در این جنگ اولین چیزی که نیاز است، باور آن است یعنی وقوع جنگ است چرا که در آن امکان تغییر هویت جامعه متصور است.ترور شهید اسماعیل هنیه نقض قوانین بین‌الملل بودوی با اشاره به وقایع اخیر منطقه گفت: متأسفانه شورای امنیت در حمایت از مردم مظلوم غزه و مقابله با رژیم صهیونیستی ناتوان است.

رژیم کودک کش منتظر پاسخ قاطع و محکم باشد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان این‌که ترور اخیر شهید هنیه بخشی از یک جنگ ترکیبی بود، ادامه داد: ترور شهید اسماعیل هنیه نقض قوانین بین‌الملل بود و متأسفانه در جوامع بین‌الملل کشورهای عضو شورای امنیت به‌جای تعقیب مجرم از آن حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به این که دشمن از عملیات‌های تروریستی خود در راستای اهداف پلید و روایت‌سازی غلط استفاده می‌کند؛ دشمن در این موضوع به دنبال فتنه‌انگیزی بود اما شکست خورد، تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد قدرت جبهه مقاومت و به ویژه حماس را می‌تواند تضعیف کند اما برعکس شد و به لطف خدا جبهه مقاومت بعد از این ترور نیز روزبه‌روز درحال توانمندتر شدن است.

به گفته معاون روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران، امروز همه سیاست‌مداران غربی اذعان کردند که رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده است؛ این رژیم می‌خواهد با ترور عقب‌ماندگی خود را جبران کند.

وحشت و انتظارِ در سرزمین‌های اشغالی

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چالش‌های رژیم صهیونیستی بعد از ترور شهید هنیه بیشتر و عمیق‌تر شده و امروز وحشت و انتظارِ پاسخ همه سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است، تصریح کرد: دشمن در ترور شهید اسماعیل هنیه، احمقانه به حریم جمهوری اسلامی تعرض کرد و قطعاً پاسخ قاطع و محکم را دریافت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha