سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
کارگاه همیاران اجتماعی

حوزه/ کارگاه تربیت مربی همیاران اجتماعی به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه و با حضور طلاب، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امروز سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ کارگاه تربیت مربی همیاران اجتماعی به همت مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه با حضور طلاب، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این کارگاه با تدریس خاتون باباحسنی، دکترای روانشناسی مباحثی از قبیل مفهوم شناسی و بررسی علل و عوامل زمینه ساز و آشکارساز در اقدام به خودکشی و مداخله های فوری و فشرده در خودکشی بیان شد.

خانم باباحسنی، روانشناس اظهار کرد: سبک زندگی دینی نقش پیشگیرانه ای در بروز و شیوع آسیب ها دارد، همچنین دین هر چقدر در زندگی عملیاتی تر باشد تأثیر آن بیشتر است و باعث تقویت صبر و تاب آوری در قبال مشکلات می شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ریشه ای خطر اقدام به خودکشی در سال‌های بعد، عدم دلبستگی و انسجام ناکافی بین اعضای یک خانواده است.

باباحسنی همچنین ناتوانی حل مسئله در پاسخ‌دهی مناسب به پیش آمدها و مشکلات را از دیگر عوامل مؤثر در اقدام به خودکشی برشمرد که باید به نوجوانان مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری صحیح را آموزش دهیم و مهم ترین نکته رابطه صحیح پدر و مادر با خودشان و با فرزندان است و نتیجه آن حل مسائل فرزندان است.

این کارگاه با پرسش و پاسخ حاضران در سالن پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha