چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ اگر کسی بگوید یک زائر اگر این سفر را چند روز برود و برگردد ارتباط او با سیدالشهدا صلوات‌ الله‌ علیه چندین برابر افزوده می‌شود خیلی حرف گزافی نیست. خداوند به برکت این ارتباط قلبی که انسان با سیدالشهداصلوات‌الله‌علیه پیدا می‌کند به او نوری می‌دهد که او را از گناه دور می‌کند و از بلاها مصون می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رسانه رسمی حوزه به انتشار گزیده‌ای از سخنان متفکرین انقلاب اسلامی با عنوان «گفتمان ناب» پرداخته است که در این شماره، سخنان مرحوم آیت الله مصباح یزدی در مورد «اربعین و استحکام رابطه قلبی با امام حسین‌ علیه‌السلام»، تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

اینکه ما راه بیفتیم و بگوییم می‌خواهیم به زیارت امام حسین‌علیه‌السلام برویم، با اینکه در خانه‌مان بنشینیم و یک زیارت عاشورا بخوانیم و عوض صد لعن و سلام، دویست تا هم بفرستیم آن اثر و خاصیت را ندارد.

آدم قدم قدم که برمی‌دارد، توجه او متمرکز در سیدالشهداصلوات‌الله‌علیه است، سختی‌ها را تحمل می‌کند، هر قدمی که برمی‌دارد آن علاقه و ایمان آدم و ارتباط قلبی او محکم‌تر می‌شود.

این است که اگر کسی بگوید یک زائر اگر این سفر را چند روز برود و برگردد ارتباط او با سیدالشهدا صلوات‌ الله‌ علیه چندین برابر افزوده می‌شود خیلی حرف گزافی نیست.

آن‌وقت آیا احتمال دارد که سیدالشهدا «صلوات‌ الله‌ علیه» این را نادیده بگیرد، بگوید می‌خواستی نیایی! به من چه! می‌شود؟!

یک سلام خشک‌وخالی بکنی و بگویی «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ»، جوابت را می‌دهد و بی‌جواب نمی‌گذارد، آن‌وقت آدم چند روز همه فکر و توجه خودش را در یک نقطه متمرکز کند، او بی‌توجهی کند و بگوید می‌خواستی نکنی! به من چه؛ حاشا و کلا!

خداوند به برکت این ارتباط قلبی که انسان با سیدالشهداصلوات‌الله‌علیه پیدا می‌کند به او نوری می‌دهد که او را از گناه دور می‌کند و از بلاها مصون می‌دارد.

چه‌بسا کسانی شک و شبهه‌ای داشته‌اند، یک زیارت سیدالشهداصلوات‌الله‌علیه رفته‌اند و برگشته‌اند و شک آن‌ها پریده و دیگر اصلاً موضوع آن نمانده است.

مبتلا به یک آفتی بوده‌اند حالا آفت مادی یا معنوی، یک زیارت صادقانه با توجه کامل کرده‌اند آن آفت رفع شده است.«دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه رشد (شرکت‌کننده در حماسه پیاده‌روی اربعین)، ۱۳۹۷/۷/۲۳.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha