جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/با حضور رئیس جامعه المصطفی العالمیه زمین چمن و ساختمان شعبه ۲ آموزشگاه حضرت فاطمه(س) المصطفی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه پس از افتتاح زمین چمن و بازدید از ساختمان شعبه ۲ آموزشگاه با تقدیر از همه دست‌اندرکاران مرکز امور خانواده المصطفی به ویژه مسئولان و مربیان آموزشگاه حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: نگاه المصطفی به مسئله خانواده فراگیران، متفاوت با سایر مراکز علمی است، زیرا این مرکز علمی رسالت متفاوتی را دنبال می‌نماید. خانواده‌ها در جامعه المصطفی موضوعیت دارند و هزاران نفر از همسران و فرزندان طلاب غیر ایرانی ما مجموعه عظیمی به شمار می‌آیند که در مأموریت فرهنگی آموزشی المصطفی به عنوان جامعه مخاطب مطرح هستند و باید در کنار طلاب، فرصت لازم را برای رشد و تعالی آنان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار خدمات رفاهی و پشتیبانی، ارائه خدمات فرهنگی به خانواده طلاب غیر ایرانی ضروری است، افزود: مرکز امور خانواده باید به ابعاد فرهنگی و رشد و تعالی تربیتی خانواده‌ها توجه داشته باشد. برگزاری مراسمات مذهبی، تشکیل هیئات، برنامه‌های آموزشی و… از جمله این خدمات به شمار می‌آیند.

رئیس المصطفی با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های مناسب برای ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به خانواده طلاب المصطفی، تصریح کرد: افتتاح شعبه دوم آموزشگاه حضرت فاطمه(س) در شهرک مهدیه الگوی خوبی است که می‌تواند در سایر مناطق مانند مجتمع آموزش عالی بنت الهدی در پردیسان نیز مدنظر قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آموزش زبان فارسی به خانواده طلاب غیر ایرانی را بسیار مهم دانست و گفت: زبان فارسی دروازه ورود به معارف اهل بیتی و آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی است. ارائه آموزش‌های قرآنی و معارفی به خانواده طلاب علوم دینی حتماً مورد نیاز ماست. این آموزش‌ها انواعی دارد که در بسته‌های مختلف می‌توان تعریف و آن‌ها را در آموزشگاه ارائه کرد. در شیوه ارائه نیز باید به سمت توسعه روش‌ها از جمله آموزش غیر حضوری و نیمه حضوری حرکت کنیم.

وی، سومین بخش از خدمات المصطفی به خانواده طلاب را آموزش‌های مهارتی و اشتغال آفرین برشمرد و تأکید کرد: این مهارت‌ها مانند خیاطی، بافندگی و … برای خانواده طلاب ما بسیار مهم است، زیرا علاوه بر توانمندسازی فراگیران، به اقتصاد خانواده نیز کمک فراوانی کرده و پشتوانه کار فرهنگی طلاب خواهد بود.

رئیس جامعه المصطفی با اظهار امیدواری نسبت به فراهم نمودن امکانات مناسب‌تر برای آموزشگاه حضرت فاطمه(س)، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی در المصطفی تأکید کرد و افزود: مرکز امور خانواده باید تلاش کند تا حد امکان از ظرفیت فراگیران جامعه المصطفی در ارائه خدمات خود بهره‌مند گردد و از این فرصت‌ها نهایت استفاده صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضوی، مدیر کل امورخانواده طلاب المصطفی در ابتدای این جلسه با تشکر از همه مسئولان و مربیان آموزشگاه حضرت فاطمه(س)، گزارشی از خدمات ارائه شده در این زمینه به خانواده طلاب المصطفی ارائه کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha