جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
کد خبر: 1177214
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
تصاویر/ تردد زوار از مرز تمرچین و خدمات مواکب حسینی به زوار

حوزه/ با وجود حاکم بودن گرمای شدید در دیگر مرزها، هوای خنک بر مرز تمرچین حاکم است و بیش از چهل هزار نفر از این مرز به سمت کربلا تردد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، نقطه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق، یعنی تمرچین شیعه و اهل سنت نماد وحدت و مقاومت را به رخ کشیده‌اند و همه با عشق در حال پذیرایی و خدمت به زوار اربعین بوده و این وحدت و همدلی در خدمت به زوار اهل بیت(ع) جز از محبت رسول مکرم اسلام و خاندان ایشان نشأت نمی‌گیرد.

در مرز ترمچین زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و همه مردم و مسئولین تلاش کرده‌اند تا امکانات خوبی در مرز فراهم شود و مرز تمرچین برای سومین سال پیاپی محل تردد ده‌ها هزار زائر اربعینی کربلا است و هر روز هم به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود و این تلاش یکپارچه مردم و دولت نماد دیگری از عشق و همدلی است.

با وجود حاکم بودن گرمای شدید در دیگر مرزها، هوای خنک بر مرز تمرچین حاکم است و از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد و بیش از چهل هزار نفر از این مرز به سمت کربلا تردد کرده‌اند که میزان تردد زائر از این مرز به نسبت سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

این مرز نزدیک‌ترین مرز به استان‌های شمالغرب کشور و کشورهای غربی است و امسال با سامانه‌های احراز هویتی که به این مرز آمده، میزان تردد از مرز به یک دقیقه رسیده است.

۳۸ گیت در سمت ایران و ۵۸ گیت در سمت اقلیم کردستان عراق تردد زوار را تسهیل کرده و بدون معطلی تردد صورت می‌گیرد.

از مرز حاج عمران تا اربیل ۱۳ دینار هزینه ون‌های عراقی است و از اربیل تا سامرا ۲۰ دینار، کاظمین ۲۵ دینار، کربلا ۳۰ دینار و تا نجف ۳۵ دینار هزینه ون‌های عراقی می‌باشد.

تیم‌های بهداشتی و امدادی با آخرین تکنولوژی در مرز تمرچین و مسیرهای تردد مستقر شده‌اند و ۳۵ پایگاه ثابت و سیار نیز در مسیرهای تردد از سوی جمعیت هلال احمر استان راه اندازی شده است.

حمل رایگان زوار به مرز تمرچین روزانه با ۴ سرویس از ارومیه

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، از برقراری سرویس رایگان زائرین اربعین حسینی از ارومیه به پایانه مرزی تمرچین خبر داد و اظهار کرد: روزانه ۴ سرویس حمل و نقل عمومی برون شهری، زائرین اربعین را به‌صورت کاملا رایگان از پایانه مسافربری ارومیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر به پایانه مرزی تمرچین انتقال می‌دهند.

وی افزود: این طرح از ۲۲ مرداد تا اول شهریور سالجاری اجرا خواهد شد و زائرانی که قصد عزیمت به پایانه مرزی تمرچین با استفاده از خودرو شخصی را دارند نیز مورد توجه بوده و ۸ پارکینگ رایگان در شهرستان پیرانشهر آماده خدمات رسانی به این افراد است.

صد در صد زیرساخت‌های منطقه ارومیه برای تامین سوخت زائران اربعین آماده است

مرتضی بشیر معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه هم گفت: به‌منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی و تسهیل در امر سوخت‌رسانی به وسائط نقلیه و خدمات‌رسان، ۱۶۸ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و سی ان جی منطقه، به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد: زائرانی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند نگران تامین سوخت مورد نیاز خود نباشند و اکیپ‌های محسوس و نامحسوسی از بازرسی و بسیج منطقه به‌صورت شبانه‌روزی بر ارائه خدمات‌رسانی مطلوب جایگاه‌ها به زائران کربلای معلی نظارت دارند.

وی خاطرنشان نشان کرد: همچنین در خصوص اتوبوس‌های خارجی که حامل زوار غیر ایرانی هستند و از مرز بازرگان وارد کشور شده و از مرز تمرچین خارج می‌شوند نیز از طریق سازمان راهداری کارت ویژه ترانزیت در اختیارشان قرار داده شده تا بتوانند به‌راحتی در جایگاه‌های داخل کشور سوخت گیری انجام دهند

همه لوازم مورد نیاز برای امنیت در مرز تمرچین در نظر گرفته شده است

سردار محمد احمدی فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی هم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در راستای تأمین امنیت و حفظ حرمت زائران متردد از مرز تمرچین، نشستی با مسئولان عراقی برگزار شد تا در راستای تسهیل تردد و تامین امنیت زائران از سمت عراق مقدمات لازم انجام شود و موکب فرهنگی مرزبانی استان نیز در مرز تمرچین دایر و مشغول به ارائه خدمات به زوار می باشد.

توزیع اقلام راهنمای گردشگری در تمرچین

در مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر هم اقلام راهنمای گردشگری بین زوار توزیع می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha