جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: موج زائران اربعین حسینی اوج نمایش وحدت و انسجام مسلمین و آزادگان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی امام جمعه خرم آباد امروز در جمع نمازگزاران مصلای الغدیر با بیان اینکه پیاده روی و همایش جهانی اربعین حسینی، خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب است، اظهار داشت: مردم مسلمان و دلداده اهل بیت(ع) با حرکت در مسیر همایش پیاده‌روی اربعین انزجار خود را از استکبار ستیزی رژیم پوشالی و بی‌رحم صهیونیست اعلام می‌دارند.

وی افزود: موج عظیم زائران اربعین حسینی اوج نمایش وحدت، برادری و انسجام مسلمین و آزادگان جهان است.

امام جمعه خرم آباد، با بیان اینکه تصاویر اجتماعی میلیونی ملت‌های مختلف و حرکت آنها به سمت کربلا و نجف امروز به نقطه قوت امت اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مواکبی که در این ایام گرم به زائران حسینی خدمت می‌کنند، در واقع به امام حسین(ع) و یاران با وفایش خدمتگزاری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: آزادگان شایسته‌ترین انسان‌ها و بهترین فرزندان ملت و سربازان ایران هستند که نام بلند استقامت و پایداری را در وطن به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه در این مسیر ۱۶ آزاده از لرستان به شهادت رسیدند، ابراز کرد: یادواره این شهدا با نام شهدای غریب مهر امسال در استان لرستان برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، به کودتای ۲۸ مرداد که منجر به سقوط دولت مصدق شد اشاره کرد و گفت: اعتماد به آمریکا باعث شد که ۲۵ سال ایران در کام استبداد و وابستگی گرفتار شود، اما ملت ایران اسلامی با صلابت، اقتدار و هوشمندی تا رسیدن به قله‌های پیشرفت، رفاه و عدالت با تکیه بر دانش نخبگان و دانشمندان در راه اعتلای روزافزون ایران اسلامی قدم بر می‌دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با عاملان آتش سوزی‌های اخیر در مزارع و جنگل‌های لرستان شد و اظهار کرد: از بین بردن درختان بلوط اقدام ضد بشری و زیست محیطی است و انتظار می‌رود دستگاه قضا خارج از نوبت با عاملان برخورد کند.

امام جمعه خرم آباد، خواستار برگزاری ساده و دور از تجملات مراسمات عزا و پرهیز از حمل سلاح غیر مجاز در مراسم‌های شادی شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در این موارد نیازمند تلاش همگانی و درون استانی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به اول شهریور روز پزشک اشاره کرد و با قدردانی از زحمات پزشکان و تشریح نقش مؤثر آنان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف در نجات جان بیماران، ابراز کرد: امید می‌رود با همت مسئولان مشکلات حوزه درمان برای پزشکان و مردم مناطق محروم مرتفع شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha