شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: رأی اعتماد دقیق و واقع‌بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل هم‌زمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی غروی در خطبه‌های نمازجمعه سلفچگان استان قم با اشاره به تشکیل جلسه رأی اعتماد به اعضای کابینه دولت در هفته جاری، اظهار داشت: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را یکشنبه ۲۱ مرداد تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.

وی ادامه داد: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده است به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود، اگر چه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا، اما و اگرهایی و نقدهایی وجود دارد اما در کل می‌توان این حرکت رئیس‌جمهور در توجه به جریان‌های سیاسی را تحسین کرد.

حجت‌الاسلام غروی گفت: اقتضای تحقق مطالبات رهبر حکیم انقلاب، توجه به تشکیل سریع‌تر دولت از یک سو و توجه به معیارهایی است که رهبر انقلاب مشخص کرده‌اند. نمایندگان از یک سو باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری به این مرحله ورود کنند و از دیگر سو اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند و با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری، سهل‌انگارانه روبرو نشوند.

وی افزود: رأی اعتماد دقیق و واقع‌بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل هم‌زمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد، به فرموده رهبر انقلاب اسلامی؛ همه باید از بُن دندان موفقیت دولت را بخواهیم و برای آن تلاش کنیم.

منطق خون‌خواهی در گفتمان انقلاب اسلامی

امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به ترور شهید هنیه در کشورمان اظهار داشت: اصل انتقام مبنای قرآنی و فقهی دارد و این انتقام قطعاً انجام خواهد شد اما آنچه مهم است کیفیت باتدبیر، هوشمندانه، مبتکرانه و غافل‌گیرانه این حماسه است.

وی ادامه داد: بحمدالله رزمندگان عزیز ما، چه در ایران اسلامی و چه در تمام جبهه مقاومت بارهاوبارها نشان داده‌اند که عملیاتشان تجلی و مظهر «یدُاللَّهِ فَوْقَ أَیدِیهِمْ» بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، ادامه داد: این جنایت دو بُعد دارد، بُعد اول آن این است که در هر جنایتی مباشری هست و سببی. مباشر این جنایت، رژیم آدم‌کش صهیونیستی است، سبب اقوی از مباشر، شیطان بزرگ، طاغوت اعظم، سردمدار استکبار در عالم، آمریکا است؛ در این ۱۰ ماه، اگر آمریکا پشتیبان اسرائیل نبود، اثری از این جنایت‌کار باقی نمی‌ماند. هر جا جنایتی هست، سبب اقوی از مباشر آن آمریکا است.

وی تصریح کرد: برخی از غرب‌گراهای داخلی بدانند با تطهیر آمریکا، در همه جنایات آمریکا شریک خواهند بود. اینکه ایران را توصیه می‌کنند به عدم واکنش، این سخن یا جاهلانه است و یا خائنانه. کسانی که با ژست و تظاهر به عقلانیت، انتقام را هزینه‌دار معرفی می‌کنند، بدانند که هزینه ذلت و تسلیم به‌مراتب سنگین‌تر از مقاومت و ایستادگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha