جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
حجت الاسلام یوسف جمالی

حوزه/ حجت الاسلام جمالی گفت: ان‌شاءالله انتقام سخت و نابودی رژیم اشغالگر قدس، به همین زودی به دست مجاهدین جبهه مقاومت رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی امام جمعه موقت بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید رئیسی، اظهار داشت: با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بدون هیچ مشکلی دولت جدید شکل گرفت.

وی افزود: ۲ اولویت مهم دولت جدید، معیشت مردم و توجه به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است.

حجت الاسلام جمالی گفت: در زمینه اولویت‌های مقام معظم رهبری، همانگونه که ایشان تصریح کردند در جزئیات مباحث با قوای سه گانه ورود پیدا نمی‌کنند، رئیس هر قوه حق انتخاب دارد و آثار مسئولیت این انتخاب هم بر عهده آنان است.

وی اضافه کرد: حرکت کلی رو به رشد انقلاب اسلامی آن چیزی است که مقام معظم رهبری مدیریت می‌کنند، اینها همه به برکت خون پاک شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است و امروز آحاد جامعه مدیون خون پاک این شهدا هستیم.

امام جمعه موقت بوشهر، با اشاره به اقدامات دولت شهید رئیسی ابراز کرد: چون عمر دولت کوتاه بود برخی به نتیجه نرسید، اما کارهای خوبی در سطح ملی و استانی آغاز شد و برخی به ثمر رسید.

حجت الاسلام جمالی با بیان اینکه در سطح ملی در زیرساخت‌های اقتصادی اقدامات مهمی در دولت سیزدهم انجام شد، اظهار کرد: در این زمینه هزاران کارخانه تعطیل و نیمه فعال احیا و وارد مدار تولید شدند و مناسبات و روابط خارجی عزتمندانه بر پایه مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم در استان بوشهر هم اقدامات مهمی در زیرساخت‌ها از جمله شتاب گرفتن طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز، ساخت سدها، توجه به بزرگراه بوشهر - شیراز و در دیگر عرصه‌ها طرح‌های مهمی انجام شده است.

وی با تأکید بر توجه به احقاق حقوق مردم استان بوشهر در دولت چهاردهم، تصریح کرد: وزرای جدید کار خودشان را آغاز کردند و لذا در ایت راستا باید به حقوق مردم استان بوشهر توجه ویژه شود.

حجت الاسلام جمالی با تأکید بر لزوم توجه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و جامعه پیرامونی، ایجاد صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: واقعاً در هر شهرستان استان بوشهر می‌تواند صنایع پایین دستی ایجاد شود که این مهم زمینه حل مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری در هر منطقه را برطرف می‌کند، البته باید به‌صورت عادلانه این تقسیم انجام شود.

امام جمعه موقت بوشهر، استفاده از نیروهای متخصص جوان استان بوشهر در سطح استان و ملی را از دیگر مطالبات دانست و خاطرنشان کرد: همه وزارتخانه‌ها به ظرفیت‌ها، مزیت و بسترهای بی‌بدیل استان بوشهر توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام جمالی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع به ویژه زنان و کودکان و محکوم کردن این فجایع، گفت: متأسفانه سکوت مرگبار مجامع به اصطلاح حقوق بشر در این اتفاقات رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله انتقام سخت و نابودی رژیم اشغالگر قدس، به همین زودی به دست مجاهدین جبهه مقاومت رقم بخورد.

امام جمعه موقت بوشهر با تسلیت ایام اربعین حسینی، حماسه پیاده‌روی در مراسم اربعین امام حسین(ع) را نماد اقتدار و عزت جهان اسلام دانست و یادآور شد: این حماسه زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود(عج) است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان برنامه‌های لازم تدوین شده است، ابراز کرد: برای پیاده‌روی دلدادگان اربعین در همه نقاط استان بوشهر برنامه‌ریزی شده و از آن طرف برنامه ویژه‌ای برای مساجد و حسینیه‌ها در سطح شهرها و روستاهای استان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر حمایت دست‌اندرکاران این مراسم در سطح استان، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مجموعه‌های فرهنگی و گروه‌های مردمی در این حوزه مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: تهیه ملزومات اولیه مراسم نباید دغدغه کسانی باشد که این برنامه مهم را انجام می‌دهند، یقیناً آثار تربیتی این برنامه در ارتقای فرهنگی و معنوی جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha