جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور با معرفی کابینه خود نشان داد به شعارهای وفاق ملی و تخصص توجه داشته است، گفت: اینکه رئیس جمهور از کسانی استفاده کرد که مشی سیاسی متفاوتی دارند، ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: کابینه معرفی شده نشان می‌دهد رویکرد سیاسی و جناحی در آن حاکم نبوده است.

وی با بیان اینکه حفظ سرمایه اجتماعی ارتباطی با جناح بندی‌ها ندارد، گفت: اگر دولت در رفع مشکلات مردم موفق شود، سرمایه اجتماعی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه کابینه‌ای باید شکل بگیرد تا شناخت درستی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم داشته باشند، ابراز کرد: آنچه برای رئیس جمهور مهم است، همراهی با مردم و حل مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: این توصیه رهبر معظم انقلاب برای موفقیت دولت‌ها است که همه باید همراهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه رئیس جمهور با معرفی کابینه خود نشان داد به شعارهای وفاق ملی و تخصص توجه داشته است، خاطرنشان کرد: اینکه پزشکیان از کسانی استفاده کرد که مشی سیاسی متفاوتی دارند، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در هفته آتی برگزاری جلسه رأی اعتماد را خواهیم داشت، گفت: مجلس با لحاظ شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و توجه به مصالح واقعی مردم به وزاری پیشنهادی رأی دهد.

آنچه برای رئیس جمهور مهم است، همراهی با مردم و حل مشکلات مردم است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی حق قانونی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است، یادآور شد: آنهایی که دعوت به عدم انتقام و میانجی‌گری می‌کنند، حرفشان غیر قانونی است، چرا که طبق تمام قانون بین‌الملل حق ایران است که در برابر رژیمی که به خاکش حمله کرده بایستد.

وی با اشاره به اینکه انتقام جمهوری اسلامی فضای وحشت را بر رژیم صهیونیستی حاکم کرده است، گفت: مگر دشمن نمی‌گوید قوم برگزیده است و گنبد آهنین دارد، پس چرا از مرگ می‌ترسد و نفس‌هایش به شماره افتاده؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مقاومت را در ایستادگی و قدرت ایران، یمن، فلسطین و لبنان دیده و از آن می‌ترسد، ابراز کرد: دشمنان قدرت جمهوری اسلامی را در وعده صادق دیده‌اند، البته انتقام قطعی است اما کیفیت و نحوه آن را جمهوری اسلامی انتخاب خواهد کرد.

دشمنان قدرت جمهوری اسلامی را در وعده صادق دیده‌اند

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی در همدان، تصریح کرد: باید از متولیان و مسئولان در رابطه‌ با وجود آسیب‌هایی اجتماعی که در همدان وجود دارد، گله کنم.

امام جمعه همدان، ادامه داد: اول از خودم و شورای فرهنگ عمومی گله می‌کنم که در بحث آسیب‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام شده است؟، این استان دارای سند فرهنگی است و همه این آسیب‌ها در آن دیده شده و متولیان باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشند.

وی با تأکید بر اینکه دیدن این آسیب‌ها برای هر انسانی بسیار تلخ است، اظهار کرد: باید از مردمی نیز گله کنیم که بعضی از صحنه‌ها را می‌بینند اما به جای کمک، شروع به فیلم برداری می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه همه در برابر حل آسیب‌های اجتماعی مسئول هستیم، هم مسئولان و هم متولیان و هم مردم، گفت: کنترل آسیب‌های اجتماعی دارای متولی است و باید به وظایف خودش عمل کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید از نهادها و مجموعه‌هایی که با مفاسد برخورد کردند، تشکر کنیم، اظهار کرد: این فسادها در شأن دارالمومنین نیست، البته این برخوردها نیز باید مقتدرانه و بازدارنده باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: همه نخبگان و مردم باید مطالبه کنند که کجای کار اشکال دارد، آیا بنده یا هر مسئولی، به وظیفه خودش عمل کرده یا خیر، باید بررسی شود که بودجه‌های فرهنگی چگونگی استفاده می‌شود؟

وی ادامه داد: البته این به معنای ندیدن زحمات نیست، اما امروز همه باید از جوانان و نسل جدید حمایت کنیم

همه ارکان مسجد در جنگ فرهنگی و شناختی مسئول هستند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با گرامیداشت روز جهانی مسجد، ابراز کرد: در این روز دوباره به حاکم شدن وفاق و وحدت در مسجد توصیه می‌کنم، همه ارکان مسجد در جنگ فرهنگی و شناختی مسئول هستند و بدانند که در روز قیامت در رابطه با جذب جوانان و رونق مسجد از آنها سوال خواهد شد.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و حضور زائران در همدان، گفت: ۱۶۷ موکب در استان همدان آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha