جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: آمریکا و اسرائیل پلید، بدانند که فعلاً در دام جنگ روانی ایران گرفتارند و عن‌قریب و در زمان مقتضی با صداهای مهیبی که خواهند شنید خانه‌های عنکبوتی‌شان به لرزه افتاده و ویران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) کرج، به مناسبت سالگشت بازگشت آزادگان، ضمن عرض تبریک به همه آزادگان، اظهار داشت: سختی‌ها، مرارت‌ها و غربت‌هایی که این عزیزان کشیدند قابل وصف نیست.

وی افزود: خاطرات آن‌ها بسیار درس‌آموز است، توصیه می‌کنم به‌خصوص به جوان‌ها که با این عزیزان ارتباط بیشتری داشته باشید تا حماسه‌هایی که بیان می‌کنند در ذهن شما ماندگار شود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه تاریخ را باید دائم مرور کنیم تا دچار خسارت دوباره نشویم، به جریان ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، حضور آمریکا در مستعمرات اروپا پررنگ شد، چون اروپایی‌ها دیگر نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند و این یعنی استکبار جهانی از دل استعمار جهانی بیرون آمد.

وی ادامه داد: اتفاق دیگری که بعد از جنگ جهانی دوم رخ داد، سلطه بر منابع نفتی بود که محور معاملات و معادلات جهانی شد، آن‌ها برای اینکه منافع خودشان را از دست ندهند و بتوانند بر درآمدهای بیکران نفت سلطه داشته باشند و ویرانه‌های جنگ دوم جهانی را هم جبران کنند، باید نمی‌گذاشتند تا ایران برای کشورهای دیگر منطقه الگو شود، لذا با ملی شدن نفت در ایران مقابله کردند و نگذاشتند تا نهضت موفق شود، برای این کار آمریکا و انگلیس طرح کودتا را ریختند.

اعتماد به آمریکا یعنی قبول خفت و عقب‌ماندگی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه در اوضاع آشفته داخلی که بیگانگان نفوذ داشتند و متدینین و علما و دانشجویان از صحنه قدرت سیاسی طرد شده بودند، به اعتماد کسانی که نباید به آمریکا اعتماد می‌کردند اشاره کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند: «مصدق یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه به آمریکا بود، مصدق اعتماد کرد و کتکش را هم خورد».

وی با بیان اینکه این جریان و ده‌ها جریان دیگر در طول تاریخ انقلاب، مردم ما را کاملاً به این باور رسانده که نباید به آمریکا اعتماد کرد، یادآور شد: اعتماد به آمریکا یعنی قبول خفت و عقب‌ماندگی، یعنی قبول تاراج منابع ملی و از بین رفتن استقلال در همه زمینه‌ها.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه جنایات آمریکا در حق مردم ایران را نمی‌شود به این سادگی‌ها از خاطره‌ها برد، اظهار کرد: آن‌ها که آمریکا را روتوش و تبلیغ می‌کنند، دنبال چه چیزی هستند؟ مردم دنیا دارند می‌بینند که چگونه سران سیاه‌دل آمریکا از درون کاخ به‌ظاهر سفید خودشان به سگ دست آموزش دستور حمله به مردم بی‌گناه و قتل‌عام آن‌ها را می‌دهد.

وی ادامه داد: بر روی مدرسه‌ای که خودشان محل امن اعلام کردند، ‌بمب‌های هدایت‌شونده و فسفری می‌ریزند و انسان‌های مظلوم ولی صبور و غیور را می‌کشند و می‌سوزانند و غزه و حماس را که در حال دفاع از خودشان هستند و تا امروز ۴۰ هزار نفر کشته دادند را تروریست معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: بعد در داخل کشور یک عده بزدل واداده غرب‌گرا، هم‌صدا با بعضی کشورها توصیه می‌کنند که به جنایاتی که در داخل کشور اتفاق افتاده واکنش نشان ندهید و دنبال پاسخ نباشید چون هزینه‌بردار است.

وی ابراز کرد: ای ترسوهای بزدل، اگر پاسخ ندهیم یعنی تسلیم شویم و ذلت را بپذیریم و این یعنی عقب‌گرد، آن‌هم عقب‌گرد غیر تاکتیکی که نتیجه‌اش غضب الهی است.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه انتقام گرفته خواهد شد، گفت: برخی بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه کنگره شهدای کهکیلویه را با این مسئله تطبیق کردند، ولی بیان ایشان مربوط به مسائل پیش رویی است که احتمالاً اتفاق خواهد افتاد و بعضی‌ها شاید شروع کنند به حرف زدن که عقب‌نشینی کنیم.

وی تصریح کرد: تبیین ایشان مربوط به امروز و فردا که قطعاً آن اتفاق خواهد افتاد و انتقام گرفته خواهد شد نیست، ایشان آینده را می‌گویند.

آمریکا و اسرائیل پلید در دام جنگ روانی ایران گرفتارند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه عده‌ای پیاده‌نظام دشمن هستند و ایجاد ترس و هراس می‌کنند تا مردم و مسئولین از خواسته‌های به حقشان منصرف شوند، تصریح کرد: خود رژیم صهیونیستی اعتراف به وحشت و ترس کرده، زندگی آن‌ها به هم خورده، هرلحظه منتظر خبری هستند، نخست‌وزیر سابقشان از فروپاشی اقتصادشان می‌گوید و اینکه نمی‌توانند در مقابل ایران امنیت خودشان را حفظ کنند، بعد عده‌ای حرف‌های نامربوط می‌زنند.

وی بیان کرد: آمریکا و کلب معلَّم او اسرائیل پلید، بدانند که فعلاً در دام جنگ روانی ایران گرفتارند و عن‌قریب و در زمان مقتضی با صداهای مهیبی که خواهند شنید خانه‌های عنکبوتی‌شان به لرزه افتاده و ویران خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه کسانی که با مزدوری در داخل کشور ترس را القا می‌کنند، در جریان ورزش قهرمانی خود تحقیری را القا می‌کنند، اظهار کرد: در همین جریان المپیک که برای ایران افتخار شد و ورزشکاران مدال‌های خوبی آوردند، این‌ها دیگر دراین‌باره حرف نمی‌زنند و لال هستند.

وی ضمن عرض خدا قوت به ورزشکاران و مربیانشان، گفت: با همه سختی‌هایی که در داخل کشور وجود دارد، این چند ورزشکار غیور و متعهد، ایران را با ۱۲ مدال، شش پله در المپیک صعود دادند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگر به روز ۳۱ مرداد و روز صنعت دفاعی اشاره کرد و یادآور شد: این از حقوق مسلم کشور است که توان دفاعی و تهاجمی خودش را بالا ببرد، در این دنیایی که زورگویان و سلطه‌گران با تمام توان و با بی‌وجدانی تمام همه مرزهای انسانی را از بین بردند و به هیچ اصلی پایبند نیستند، باید توانمند بود.

وی تأکید کرد: توسعه صنایع دفاعی بازدارندگی لازم را به وجود می‌آورد و تا دشمن این بازدارندگی را احساس نکند، امنیت تأمین نخواهد شد.

وی ابراز کرد: نکته زیبا و مهم اینجاست که توان دفاعی کشور را این جوانان غیور، عزتمند، متعهد و باایمان با اتکا به توان داخلی و کاملاً بومی ایجاد کردند.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه اتکا به توان داخلی نه‌فقط در بحث نظامی بلکه در حوزه پزشکی هم وجود دارد، ضمن عرض تبریک روز پزشک به اطبا و پزشکان، خاطرنشان کرد: باید این‌ها را قدر دانست و شاکر خدای تعالی بود که چنین نعمت‌هایی را در اختیار ایران اسلامی قرار داده است.

ترکیب افراد به دولت وفاق نزدیک است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز، به فهرستی که رئیس‌جمهور به مجلس معرفی کرده اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور فهرستی از افرادی که توانایی وزارت دارند را به مجلس به‌عنوان دولت وفاق معرفی کرده که ترکیب افراد به عنوانی که به این ترکیب داده نزدیک است.

وی ادامه داد: این وظیفه رئیس جمهور بوده و کارش را انجام داده، باید تشکر کنیم از اهتمام رئیس جمهور برای اینکه سخنی را که گفت در حال انجامش است.

وی به نقش حساس و مهم مجلسیان اشاره کرد و گفت: از اینجا به بعد وظیفه مجلس شروع می‌شود، نقش حساس‌تر و مهم‌تری هم متوجه مجلسیان است که اولاً باید تعامل حداکثری داشته باشند، بالاخره باید دولت تشکیل شود و کارها روی روال بیفتد و مسیر خودش را طی کند و زودتر این چرخه فعالیت خودش را آغاز کند و مسیری که شهید خدمت شروع کرده بود وقفه در آن ایجاد نشود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس وظایف قانونی و اختیاراتی دارد که باید به آن‌ها توجه کند، گفت: بعضی از این افراد در مسائل مهمی که در کشور واقع‌شده و منافع ملی را در معرض خطر قرار داده بود نقش داشتند و کمک کردند و بعضاً مباشر بودند، در قصه فتنه در قصه خود مجلس ششم و امثال این‌ها.

وی افزود: اگر توبه هم کرده باشند توبه‌شان عندالله ان‌شاءالله پذیرفته است، اما طبق بیان شاخص‌هایی که امامین انقلاب به ما دادند نباید در مسندهای حساس قرار بگیرند، اینجا دیگر جای مصلحت‌اندیشی هم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ضمن تأکید بر اینکه مجلس نباید از اهداف و ارزش‌های انقلاب عقب‌نشینی کند، بیان کرد: چند وقت قبل حضرت آقا ضمن بیان شاخص‌هایی مثل پاک دستی و عدم سوءسابقه، روی این نکته تأکید کردند که «میداندار اقتصاد و میداندار فرهنگ و تولید و سازندگی باید از بن دندان به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی معتقد باشد»، این قاعده و شاخص مهم را مجلس باید در نظر داشته باشد و الا در دل کار هزینه‌های خود مجلس بالا خواهد رفت.

وی در بخش دیگر با اشاره به روز جهانی مسجد، ابراز کرد: امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایمان و امید مردم را شیاطین نشانه رفته‌اند، از هر سمتی حمله می‌کنند چون از ایران و انقلاب اسلامی ضربه خورده‌اند، بنابراین صحنه صحنه جنگ و مبارزه است، همه باید واقعیت این میدان را خوب درک کنند که در معرض حملات پی‌درپی دشمنان هستند تا در یک نبرد ادراکی و شناختی حریف خودشان را بتوانند از پا دربیاورند، بنابراین هیچ‌کس نباید دچار غفلت شود.

وی تصریح کرد: حالا در این جنگ که باید هم قرارگاه داشته باشیم هم سنگر، باید این قرارگاه و سنگر را خوب بشناسیم و بدانیم که در میدان مبارزه سنگر خط مقدم است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به بیان حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه مسجد سنگر است، گفت: اگر این سنگر تخریب و تضعیف شود، نتیجه‌ جنگ تغییر خواهد کرد.

وی تأکید کرد: آقایان علما و روحانیان توانمند، عالم، بصیر، کوشا و جهادی به سنگرهای خودشان برگردند، ما الان کمبود داریم تا سنگر مسجد حفظ نشود بقیه سنگرها به‌خوبی حفظ نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه از صدر اسلام تا امروز پایگاه دینی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی حتی اقتصادی و نظامی به اهمیت مسجد نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: «مساجد پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه‌ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی است»، می‌بینید که چقدر این بیان تکلیف ساز است، هم برای نمازگزاران هم ائمه مساجد و بی‌اهمیتی و کاستی در استفاده از این ظرفیت عظیم در این دوران جنگ ترکیبی به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه کسی که مسجد را خفیف می‌کند از رحمت خدا فاصله می‌گیرد، اظهار کرد: عده‌ای مسجد را خفیف و تضعیف می‌کنند، با انحصاری کردن که ما ساختیم، ما خرج کردیم و ما داریم پول می‌دهیم.

وی تأکید کرد: مگر مسجد ملک کسی می‌شود!؟ هیئت‌امنا هم معین امام در پیشبرد کارهاست، نه مالک مسجد و نه مالک امام، هیچ‌کس حقی نسبت به مسجد ندارد، حتی کسی که مخارجی را تحمل کرده برای ساخت و بنا و اداره مسجد حقی برایش درست نمی‌شود، ثوابی دارد که خدا به او خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه باید سنگر مسجد در محلات به جایگاه اصلی خودش برگردد، بیان کرد: این امر اهتمام خود اهالی محل را می‌خواهد، دوستان به امور مساجد کمک کنند تا این مهم انجام شود، دستگاه‌های دیگر هم اگر می‌خواهند خدماتی داشته باشند از طریق امور مساجد اقدام کنند، الان خود دستگاه‌ها بعضاً باعث گرفتاری می‌شوند در بعضی موارد.

وی با بیان اینکه حد مساجد از نظر اسلام، حد مدرسه و دانشگاه است، تصریح کرد: امروز مساجد ما باید مرکز تعلیم و تعلم و تربیت و اخلاق و فرهنگ باشد، در مسجد است که روحیه مقاومت پرورش پیدا می‌کند.

وی افزود: الان غزه را ببینید، فرزند مسجد و قرآن‌اند، بچه کوچک هم در مصیبت می‌گوید حسبی اللهو این را از روی باور می‌گوید، در مسجد است که این روحیه مقاومت پرورش پیدا می‌کند و اخوت اسلامی و اتحاد ایمانی در جامعه شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به هفت مأموریت بیانیه گام دوم، گفت: همه آن‌ها به‌خصوص سبک زندگی اسلامی و معنویت و اخلاق را مساجد باید به عهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای آینده ایران افراد مؤمن و متعهد باید در مساجد پرورش پیدا کنند، بعد در دانشگاه و مراکز علمی تخصص لازم را فرابگیرند تا مؤثر به حال خود و جامعه باشند، جوان مسجدی، دلسوز مردم و ارزش‌های الهی و انقلابی است، جهادی کار می‌کند و خفیف المؤونه و کم‌توقع است.

وی اظهار کرد: مکرر عرض کردیم اگر مساجد آباد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، بیگانگان را ببینید به این ظرفیت بزرگ توجه دارند و سعی می‌کنند به انواع حیل و بهانه مسجد را از کار بیندازند، الان قضایایی که این روزها در جریان است در انگلیس ببینید، از ترس اینکه بریتانیا اسلامی شود رسماً مسلمان‌ها را متهم می‌کنند و درخواست حمله به مساجد دارند، به دنبال از بین بردن این نماد هستند، پس مسجد مهم است و لذا همه در احیای خانه خدا باید کوشا باشیم.

امام‌جمعه کرج به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: این سیل جمعیت که با آرمان‌های امام حسین(ع) تجدیدعهد و پیمان می‌کنند یعنی می‌گویند ما مثل امام حسین(ع) که فرمود «مثلی لا یبایع مثله؛ مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند»، هرگز با مستکبرین عالم دست دوستی و بیعت نمی‌دهیم و حاضریم مثل حسین کشته شویم ولی بی‌عزت نشویم، لذا می‌بینید که چگونه با اربعین مستکبرین عالم مخالف هستند.

وی درباره ثوابی که به زائر پیاده امام حسین(ع) تعلق می‌گیرد، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمود: «هرکس به‌قصد زیارت حسین(ع) از خانه خارج شود اگر پیاده باشد به هر گامی که برمی‌دارد برایش یک کار نیکو نوشته می‌شود و یک کار بد از او محو می‌شود و چون در حرم مطهر قدم برمی‌دارد خدا او را از رستگاران و نجات‌یافتگان می‌نویسد و چون آیین زیارت را به‌جای آورد خداوند او را از رستگاران نویسد و چون قصد بازگشت کند فرشته‌ای نزد او آید و گوید رسول خدا به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید که کار را از سر بگیر که همه گذشته‌ات آمرزیده شد، این برای کسی است که پیاده به کربلا می‌رود و برمی‌گردد». پس ببینید چقدر ثواب بالاست.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha