جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت الاسلام حسینی گفت: مواضع رئیس جمهور درباره مظلومین و جبهه مقاومت ستودنی است و شاهد پاسخ عزتمندانه در تماس سران کشورهای اروپایی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: پیاده روی اربعین نشان از اقتدار و وحدت امت اسلامی است و دستاوردهای زیادی دارد.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین نه تنها نمایشگاه عشق و دلدادگی شیعه و مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان توحیدی و حتی آزادیخواهان جهان است، افزود: اربعین حسینی نماد پیروزی حق بر باطل است.

حجت الاسلام حسینی، با تأکید بر اینکه اجتماع اربعین قدرت نرم جامعه اسلامی است، گفت: از رهگذر این مراسم جهانیان از حسین بن علی(ع) شناخت پیدا کرده و شعارهایش به جهانیان رسانده می‌شود.

وی با اشاره به شعار محوری امسال پیاده روی اربعین تحت عنوان "کربلا طریق الاقصی"، عنوان کرد: در موقعیت فعلی که کشورهای جبهه مقاومت کنار هم قرار گرفته‌اند، باید از این اجتماع عظیم برای دفاع از مردم فلسطین حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: امروز باید شعار حسین بن علی(ع) مبنی بر ایستادگی مقابل ظالمان و دفاع از مظلوم سر داده شود و به وظیفه خود عمل کنیم.

وی یادآور شد: زائران در پیاده روی اربعین تمثال شهدا را با خود همراه داشته باشند، شهدایی که با نثار خون خود راه کربلا را برای ما باز کردند.

امام جمعه دیر، با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: آزادگان با صبر و استقامت در مقابل تبلیغات سو بعثی‌ها و منافقین، دشمن را به اسارت خود درآوردند و حسرت یک آری گفتن را به دل دشمن گذاشتند.

وی درباره سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۳۲، یادآور شد: بعد از توطئه‌های این چنینی عده‌ای هنوز می‌خواهند رژیم طاغوت و آمریکایی‌ها را تطهیر کنند، در حالی که آمریکایی‌ها قبل از انقلاب هم علیه کشور و نیروهای ملی ما توطئه می‌کردند.

حجت الاسلام حسینی، با گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: متأسفانه بعد از گذشت ۵۰ سال از اقدام شیطانی صهیونیست‌ها در به آتش کشیدن مسجدالاقصی و تعرض به این مکان مقدس، به خاطر انفعال حاکمان کشورهای اسلامی کار به اینجا رسیده که همچنان شاهد هتک حرمت به مسجدالاقصی و مساجد دیگر و به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین در مساجد هستیم.

وی با بیان اینکه مساجد سنگر امت اسلامی است و باید این اماکن دینی را پر رونق نگه داریم، ابراز کرد: مسجد الاقصی نماد مقاومت است، عملیات طوفان الاقصی چنان ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی زد که در آینده هم این ضربه ترمیم نخواهد شد، بلکه نابودی این رژیم را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه دشمن به دنبال تهی کردن مساجد از درون است، گفت: هدف دشمن داشتن مساجدی بدون فعالیت و بی‌رونق است که صدای مبارزه با کفر در آن شنیده نشود و فقط به‌عنوان یک معبد برای عبادت باشد، در حالی که باید مساجد را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

وی با گرامیداشت روز بزرگداشت صنعت دفاعی، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی با اعتماد و خودباوری سلاح‌های مورد نیاز کشور را تولید و در مقابل تهدیدهای دشمن پاسخ محکم می‌دهند و خواب و آرامش از دشمن گرفته‌اند.

امام جمعه دیر یادآور شد: یک روز به ما سیم خاردار نمی‌دادند و در مقابل موشک‌های دشمن، موشکی برای دفاع نداشتیم، اما امروز موشک‌های نقطه زن ما صهیونیست‌ها را سردرگم کرده است.

امام جمعه دیر، با اشاره به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و پزشک، تصریح کرد: مردم ما گلایه‌ها و شکایات به حقی دارند و گاهی هم به مسئولین می‌گویند چرا فکری نمی‌کنید، ما بارها گفته‌ایم بیمارستان شهرستان دیر از روز اول ناقص افتتاح شد و با وجود پیگیری‌هایی که شده باز هم کمبودهایی مخصوصاً در بحث پزشکان متخصص دارد.

وی تأکید کرد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخواست می‌کنم نسبت به تأمین پزشکان متخصص مورد نیاز این بیمارستان اقدام کنند.

امام جمعه دیر تأکید کرد: گاهی اوقات نبود پزشک متخصص موجب مشکلاتی برای مردم شده و خواهد شد که باید چاره‌اندیشی شود، مسئولان استان و شهرستان تا روز آخر که مسئولیت دارند به وظیفه خود عمل کنند و پیگیر کار و مشکلات مردم باشند.

امام جمعه دیر، درباره خاموشی‌ها در شهرستان دیر، بیان کرد: امسال افزایش دما و گرمای هوا در سراسر کشور محسوس است، گرمای فزاینده باعث شده بعضی از استان‌هایی که آب و هوای بهتری نسبت به ما دارند هم الان از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: مسئولان نسبت به استان‌های جنوبی که گرمای طاقت فرسایی دارند عنایت ویژه داشته باشند و اگر بناست قطعی برق باشد، بیشتر شامل استان‌هایی شود که از نظر آب و هوایی شرایط بهتری نسبت به استان ما دارند.

امام جمعه دیر تأکید کرد: از مردم درخواست داریم با صرفه جویی تا آن جایی که می‌شود حتی با خاموش کردن یک لامپ اضافی به پایداری برق کمک کنند.

وی به مشکل کم آبی در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از مردم که منبع ذخیره دارند هم وقتی آب قطع می‌شود از آب ذخیره نمی‌توانند استفاده کنند چون با قطع شدن برق، پمپ آب خاموش شده و قطعی آب هم بدنبال دارد که باید رسیدگی شود.

امام جمعه دیر درباره مسئله سگ‌های ولگرد در شهر، بیان کرد: مردم به ما پیام می‌دهند و از افزایش سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و نداشتن امنیت گلایه دارند.

وی ادامه داد: در بحث برق و بیمارستان مشکل داریم درست، ولی جمع‌آوری چند سگ هزینه‌ای ندارد، از فرماندار می‌خواهیم به دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند دستور دهد اقدامی کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه امروز هدف دشمن از جنگ روانی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی، ترساندن ایران اسلامی و واداشتن ما به عقب نشینی است، ابراز کرد: عده‌ای هم در داخل کشور سعی می‌کنند قدرت دشمن را بزرگنمایی کنند در حالی که امروز ما باید توانایی‌های خود را بشناسیم و از بزرگنمایی توان دشمن خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه این روزها که بحث انتقام ایران از رژیم صهیونیستی مطرح است، ایران هنوز انتقام نگرفته این رژیم مستاصل شده و به تعبیر خودشان قبل از انتقام به یک معنا این رژیم نابود شده است، ابراز کرد: عده‌ای می‌گویند شما اقدام نکنید و در دام نتانیاهو گرفتار نشوید، انتقام ایران و جبهه مقاومت از این رژیم که حاکمیت و امنیت ملی ما را نقض کرده و مهمان عزیز ایران اسلامی را به شهادت رسانده، قطعی و حتمی است منتها بدتر از انتقام همین انتظار کشنده است.

حجت الاسلام حسینی درباره بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس، بیان کرد: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه و آغاز به‌کار دولت، امیدواریم نمایندگان مجلس با توجه به توصیه رهبری ضمن حرکت در چهارچوب شاخص‌ها و ویژگی‌هایی که ایشان برای کارگزاران نظام اسلامی مطرح کردند، به وزرای که معرفی شده‌اند رأی اعتماد بدهند تا زودتر شاهد تشکیل دولت باشیم.

وی تاکید کرد: مواضع رئیس جمهور درباره مظلومین و جبهه مقاومت ستودنی است و شاهد پاسخ عزتمندانه در تماس سران کشورهای اروپایی هستیم که امیدواریم با توجه به رویکرد رئیس جمهور، همه گروه‌های سیاسی با همکاری با دولت به پیشرفت ایران اسلامی کمک کنند.

امام جمعه دیر، درباره مذاکرات دوحه، تصریح کرد: سردمدار این مذاکرات آمریکایی‌ها هستند که بمب‌ها و سلاح‌های پیشرفته در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند و مرتب با صراحت اعلام می‌کنند کنار اسرائیل هستیم و حتی جمله‌ای در محکومیت جنایات این رژیم نمی‌گویند، آن وقت دنبال آتش بس هستند.

وی با بیان اینکه خواست ملت فلسطین و مقاومت پایان جنگ است، تأکید کرد: تا زمانی که رژیم اسرائیل به‌دنبال آزادی اسرا و گروگان‌های خود است، تغییری رخ نمی‌دهد و این رژیم باز هم به جنایات خود ادامه می‌دهد و کشورهای غربی از این جلادان حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: امیدواریم با بیداری امت اسلامی و مقاومت آزادی‌خواهان و رزمندگان، ملت فلسطین به خواست خود مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی و آزادی از چنگال صهیونیست‌ها برسند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha