جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
یس

حوزه / امام جمعه قمصر گفت: حرکت رییس جمهور در توجه به جریان‌های سیاسی قابل تحسین است و امروز دیگر نوبت مجلس است که به وظیفه قانونی خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قمصر اظهار داشت: انسان با تقوا، اسیر تعریف و تمجید یا تحقیر و تمسخر دیگران نمی‌شود و کاملا مستقل عمل می‌کند که این استقلال باعث رشد و شکوفایی شخصیت او می‌شود و هرگز گرفتار انحراف نمی‌شود.

وی ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز و مقاوم به میهن اسلامی، گفت: مقام والای آزادگان سرافراز کشور خصوصا آزادگان شهر و بخش خودمان را ارج می‌نهیم و قدردان آن‌ها هستیم.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه در آستانه اربعین امام حسین(ع) هسیتم، ابراز کرد: هیچکدام از ائمه ما و حتی پیامبر اکرم(ص)، چهلم یا اربعین ندارند و تنها حضرت سید الشهدا است که برای ایشان اربعین می‌گیریم و آن هم چیزیست که اهل‌بیت(ع) از ما خواسته‌اند.

حجت الاسلام کتابچی تصریح کرد: جوانان بدانند هیچگاه در طول تاریخ اربعین با این عظمت برگزار نمی‌شده که این هم از برکات خون مطهر شهدا و انقلاب عظیم اسلامی است.

امام جمعه قمصر ادامه داد: اگر انقلاب دستاوردی جز اربعین و معرفی سید الشهدا(ع) به همه عالم نداشت، کافی بود که امروز اهل تسنن غزه بگویند غزه کربلای دوم است یعنی اینطور فهمیده باشند که در کربلا چه ظلمی توسط کسانی که ادعای خلافت داشتند در حق فرزند رسول خدا(ص) شده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای معنوی و مادی انقلاب بسیار فراتر از اینهاست، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم تا از قافله اربعین جا نمانیم.

حجت الاسلام کتابچی به تقدیم فهرست پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس اشاره کزد و گفت: اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند و به لطف الهی هفته آینده دولت چهاردهم رسماً مستقر خواهد شد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد رئیس جمهور تلاش می‌کند به «دولت وفاق» نزدیک شود، ابراز کرد: در مورد ترکیب سِنی بحث‌هایی وجود دارد که امیدواریم با تلاش جهادی وزرا این نگرانی برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه حرکت رییس جمهور در توجه به جریان‌های سیاسی قابل تحسین است، تصریح کرد: امروز دیگر نوبت مجلس است که به وظیفه قانونی خود عمل کند و شاخص‌ها و سنجه‌های قانونی را در چهارچوب نقشه راه اعلامی رهبرحکیم انقلاب اسلامی با افراد معرفی‌شده تطبیق داده و به برداشت منصفانه و واقع‌بینانه و البته صریح و روشن خود عمل کند.

وی ابراز کرد: آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق و متدین باشد و از بُن دندان معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باشد.

مام جمعه قمصر، ایمان، امید به آینده، نگاه مثبت به افق را از شاخص‌های مهم دانست و اظهار کرد: به آنهایی که افق به نظرشان تاریک است و معتقدند کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha