جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهر چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد رئیس جمهور تلاش کرده به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود و این قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به ایام پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: کنگره عظیم اربعین حسینی در حال برگزاری است والحمدالله چهاربرج ولایی و بصیر و حسینی هم‌توانست با اعزام ۳ موکب اسم خود را در این کنگره عظیم جهانی ثبت کند و به این هم افتخار می‌کند و برخود می‌بالد.

وی افزود: این حرکت عظیم حسینی امسال در حالی برپا می‌شود که جهان منتظر حرکت حیدری جمهوری اسلامی در انتقام گرفتن از خون شهید هنیه است و این خونخواهی و انتقام نیز قطعی و حتمی است.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه در روزهای اخیر پس از اعلام خبر واکنش قطعی ایران به ترور شهید هنیه از سوی رژیم صهیونیستی، فضای مجازی جهان عرب مملو از پیام‌های حمایتی از جمهوری اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: این در حالی است که کابران جهان عرب با انتقاد از رویکرد سازش‌کارانه سران عرب در قبال وقایع غزه، آن‌ها را شریک جنایات رژیم صهیونیستی توصیف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کاربران عرب زبان در فضای مجازی در ارتباط با پاسخ ایران در واکنش ترور شهید اسماعیل هنیه مواردی را خطاب به سران کشورهای عرب نوشته‌اند، گفت: اصل انتقام مبنای قرآنی و فقهی دارد و این انتقام قطعاً انجام خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی، با اشاره به اینکه در این انتقام و خونخواهی آنچه مهم است کیفیت با تدبیر، هوشمندانه، مبتکرانه و غافلگیرانه این حماسه است، ابراز کرد: رزمندگان عزیز ما چه در ایران اسلامی و چه در تمام جبهه مقاومت بارها و بارها نشان داده‌اند که عملیات‌هایشان تجلی و مظهر «یدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیدِیهِمْ» بوده و هست.

وی با اشاره به شروع بررسی برنامه‌ها و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار کرد: رئیس جمهور فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد رئیس جمهور تلاش کرده به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود، خاطرنشان کرد: اگر چه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا اما و اگرهایی و نقدهایی وجود دارد، اما در حالت کلی می‌توان این حرکت رییس جمهور در توجه به همه جریان‌های سیاسی را تحسین کرد.

وی به مطالبه رهبر معظم انقلاب برای تشکیل سریعتر دولت اشاره کرد و یادآور شد: رهبرحکیم انقلاب در این زمینه معیارهایی را بیان فرمودند که نمایندگان از یک سو باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری به این مرحله ورود کنند و از دیگر سو اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند و با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری، سهل‌انگارانه اقدام نکنند.

حجت الاسلام جلالی، با بیان اینکه رأی اعتماد دقیق و واقع‌بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاستگذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد، ابراز کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، همه باید از بُن دندان موفقیت دولت را بخواهیم و برای آن تلاش کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha