جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: قدرت‌های امپراطوری در جنگ رسانه‌ای امروزی از هر خبر بی‌اهمیتی جریان‌سازی می‌کنند، اما وقتی به اربعین می‌رسیم، می‌بینیم رسانه‌های معاند سکوت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از جمله شخصیت‌هایی که باید از آنها قدردانی کنیم آزادگان هستند، شخصیت‌هایی که سال‌ها با تحمل شکنجه‌های شدید روحی و جسمی و در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در میدان‌های نبرد حق علیه باطل، شجاعانه افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: ثبت و ضبط و معرفی رشادت‌ها و ایثارگری‌های آزادگان برای مردم، به‌ویژه جوانان و نسل‌های امروزی و بعدی ضروری است و شهرستان تکاب که مردمش معروف و شهره به ولایتمداری و ایثار و فداکاری هستند، ۷۰ نفر آزاده در خدمت انقلاب بوده‌اند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین و سیاسی‌ترین راهپیمایی جهان که همایش و راهپیمایی اربعین باشد در حال برگزاری است، این گردهمایی یکی از برجسته‌ترین پدیده‌های مذهبی، معنوی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

وی اضافه کرد: چگونه کوچک‌ترین اخبار جهان توسط مدعی‌ترین رسانه‌ها پوشش گسترده داده می‌شود و کارشناسان مختلفی برای تحلیل و بررسی همان خبر جزیی و شاید پیش‌پاافتاده ساعت‌ها آنتن زنده خود را به آن موضوع اختصاص می‌دهند، موضوعی که شاید ارزش خبری آن، چندان هم مهم نباشد اما مسئله اربعین را بایکوت خبری می‌کنند.

حجت الاسلام کوهی ابراز کرد: قدرت‌های امپراطوری در جنگ رسانه‌ای امروزی از هر خبر بی‌اهمیتی می‌خواهند جریان‌سازی کنند و به نفع خود و جریان فکری و اهداف سیاسی خود بهره‌برداری کنند، اما وقتی به «اربعین» و پیاده‌روی نزدیک به سی‌میلیونی آن می‌رسیم می‌بینیم که رسانه‌های معاند سکوت می‌کنند و فقط به اتفاقات و حوادث ناگوار آن مثل تصادفات جاده‌ای و کشته شدن چند نفر در اثر واژگونی خودرو در مسیرهای منتهی به کربلا می‌پردازند، اما درباره اصل موضوع که رستاخیز بزرگ راهپیمایی میلیونی اربعین است کاملا بی‌تفاوت هستند و سکوت اختیار می‌کنند.

وی ادامه داد: همین رسانه‌ها مثلا جشن گوجه فرنگی در فلان کشور که با حیف و میل، اسراف و گاهی خشونت همراه است را پوشش می‌دهند، اما از انعکاس خبری و رسانه‌ای اربعین سر باز می‌زنند، چون اربابان پشت صحنه این رسانه دولت پیر استعمار نمی‌خواهد واقعیت اربعین برای جهانیان روشن شود و مردم جهان متوجه این رستاخیز عظیم و میلیونی شوند.

امام جمعه تکاب عنوان کرد: این در حالی است که با توجه به‌گستردگی دنیای اطلاع رسانی، باید به اطلاع مدیران این شبکه‌ها رساند که مردم جهان امروزه هوشیارتر و آگاه‌تر از زمان‌های قبل هستند و اخبار اربعین و همایش بزرگ راهپیمایی میلیونی مردم از شهر نجف به سمت کربلا چیزی نیست که بخواهد پنهان بماند و این رسانه‌ها با نگاه مغرضانه به چنین خبرهای مهمی فقط جایگاه خباثت‌آمیز و خوی استعماری خود را در افکار عمومی جهانیان به نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: از مسائل دیگر در راهپیمایی اربعین، خودجوش بودن این راهپیمایی است و این مردم هستند که هزینه‌ها و امکانات را تهیه و فراهم می‌کنند.

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: اربعین ۶۱ و اربعین ۱۴۴۶ از حیث مواجهه دو صحنه توفیری با یکدیگر ندارند، الا اینکه دنیاداران به وسایل بیشتری مجهز شده‌اند و دین‌داران با جبهه متراکم‌تری از منافق و مشرک و کافر مواجه هستند، پس آنکه ‌آن روز در قتلگاه خویش ندا برداشت که «هَلْ مِنْ ذابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللّهِ؟» نگاه به دین‌فروشان شامی و کوفی جنگ عاشورا نداشت که آنان غارتگران حرم رسول خدا بودند چه جای اینکه مدافعان حرم او باشند.

وی تأکید کرد: این ندایی فرازمان و فرامکان بود و از این‌رو آنان که نبودند و آرزو می‌کنند کاش بودند، مخاطب این کلام سرخ‌اند و چه خوب در طول تاریخ، از عاشورا تا اکنون به این ندا پاسخ داده‌اند و لذا اربعین از این حیث فقط یک یادکرد نیست، فقط یک راهپیمایی سوگوارانه نیست، یک موج تمدنی است که در آن هر چند دین‌داران و دنیاداران در دو سوی معرکه ایستاده‌اند، دین و دنیا بهم رسیده‌اند در اربعین دینداران به شتاب می‌روند تا دنیایی دیگر بسازند، دنیایی که لیاقت حضور داشته باشد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha