جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
ت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت: عاشورا تا اربعین نمایه ای از یک زندگی مومنانه جمع محبین اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خطیب جمعه شهرستان بندر خمیر اظهار داشت:شخص مؤمن باید به این نکته توجه کند در یک نظام اجتماعی زندگی می‌کند و علاوه بر وظایف فردی، تکلیف جمعی نیز دارد.

وی اجتماع بزرگ روز اربعین را یک قاب ماندگار از دین برای زیست جمعی مؤمنانه دانست و خاطرنشان کرد: اینکه از رفاه خود بگذریم برای یک هدف الهی، برای یک گفتمان جامعه ساز و حرکت به ایجاد آن، این یک واقعیت محقق شدنی است.

وی اضافه کرد: عاشورا تا اربعین نمایه ای از یک زندگی مومنانه جمع محبین اهل بیت (ع) است.

خطیب جمعه بندر خمیر با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن است گفت:آزادگان یک الگوی موفق در صبر بر جهاد فی سبیل الله هستند، خداوند این عزیزان را در قیامت شافع ما قرار دهد.

وی با اشاره به روز دوشنبه ٢٩ مردادماه سالروز جهانی دنیای مجازی گفت: به گفته کارشناسان امروز بستر فضای مجازی به عنوان فضای حقیقی بسیاری از مردم علی الخصوص جوانان تبدیل شده است اینکه این عرصه بالقوه می‌تواند یک ظرفیت و فرصت بزرگ برای ترویج معارف توحیدی و تمدنی باشد تردیدی نیست اما متأسفانه با افراط گرایی از آن به عنوان یک تهدید بزرگ در جنگ شناختی یاد می‌شود و دشمنان انقلاب اسلامی برای بهره مندی از آن و آسیب رساندن به ذهن جوانان علاقمند به کشور امیدوار گشته و در همین راستا سرمایه گذاری های فراوانی را انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی ابراز کرد: مسئولان به فکر مدیریت فضای مجازی باشند و تقویت زیرساخت‌های داخلی را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر یاد آور شد: مردم نیز وظیفه دارند از نرم افزارهای داخلی استفاده کنند تا دشمنان قسم خورده ما نتوانند با استفاده از رسانه های خود اندیشه و تفکر جامعه را مدیریت کند.

خطیب جمعه مسجد را حلقه وصل ازدواج جوانان و رفع مشکلات مسکن و فرزند آوری دانست و بیان کرد: مسئولان مساجد برای جوانان آغوش باز کنند و اجازه دهند اقشار مختلف از جمله جوانان و نوجوانان در مدیریت و برنامه های مساجد نقش فعال ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha