جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
سی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب هر زمانی که صلاح بدانند با توکل برخدا و براساس توانمندی‌های داخلی و بازوان جمهوری اسلامی از جمله حزب الله، یمن و حشد شعبی کاری خواهد کرد که سنای آمریکا از دست زدن برای نتانیاهو پشیمان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به حکمت ۶۱ نهج البلاغه، اظهار داشت: در این بند از حکمت به زنانی که زبانشان نسبت به شوهرانشان تند است اشاره شده که امیرالمومنین(ع) سفارش می‌کنند علیرغم اینکه این زبان گزنده است، اما زندگی شیرینتان را حفظ کنید.

امام جمعه کاشان افزود: پیامبراکرم(ص) فرمود بعد از تقوای الهی هیچ چیز برای انسان مومن بهتر از همسر صالح نیست.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات زن در منزل بداخلاق است که پیامبر اکرم(ص) در این رابطه توصیه کرده‌اند در مقابل بداخلاقی همسرانتان صبر کنید تا ثواب حضرت آسیه و ایوب نبی را ببرید.

وی بحث مسکن را یکی از مشکلات مهم کاشان عنوان کرد و یادآور شد: فرماندار کاشان دیروز جلسه‌ای را با استاندار اصفهان پیرامون حل مشکل مسکن کاشان داشتند که امیدواریم خداوند متعال ثمرات خوبی برای آن تقدیر بفرماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به بالا بودن قیمت اجاره مسکن، ابراز کرد: در پیشگاه امام زمان(عج) شرمنده شدم که چرا باید در جامعه ایمانی عده‌ای اجاره‌های مسکن را بالا ببرند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه پیامبر مبعوث شد تا با اخلاق، گذشت و ایثار ما را تربیت کند، تصریح کرد: یادمان بیاید وقتی مهاجرین از مکه به مدینه آمدند در حالی که خانه نداشتند، اتاق هایشان را برای مردم مکه نصف کردند و ایثار کردند.

وی ضمن گرامی داشت سالروز ورود آزادگان سرافراز کشورمان به میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: از آزادگان می‌خواهیم که به مساجد، مدارس و هیئات بروند و خاطرات دوران اسارت خود را بیان کنند تا مردم بیشتر قدردان آنها و انقلاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه آزادگان علاوه بر شکنجخه جسمی، شکنجه روحی هم شدند، اظهار کرد: آزادگان با وجود تحمل شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی، اما دست دفاع از ولایت و اسلام برنداشتند.

وی به پیروزی ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک اشاره کرد و یادآور شد: از ورزشکاران که دل مردم ایران را شاد کردند، قدردانی می‌نماییم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه علیرغم بکارگیری تمام قدرت غرب و شرق در جنگ ۸ ساله، اما جمهوری اسلامی پیروز میدان شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر اهل بیت(ع) و ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه القا دشمن در مقطع کنونی را باید نادیده بگیریم، گفت: الان هم دشمن القا می‌کند که اگر جمهوری اسلامی بخواهد به اسرائیل پاسخ بدهد، اسرائیل و ناتو چکار می‌کند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مصالح عالی کشور و اسلام را رهبری تعیین می‌کنند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هر زمانی که صلاح بدانند با توکل برخدا و براساس توانمندی‌های داخلی و بازوان جمهوری اسلامی از جمله حزب الله، یمن و حشد شعبی کاری خواهد کرد که سنای آمریکا از دست زدن برای نتانیاهو پشیمان شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha