جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام شهادت اسماعیل هنیه نوشتند: «ما در این حادثه تلخ و سخت که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، خون‌خواهی را وظیفه خود می‌دانیم» در بیان فقهی، رژیم صهیونیستی دست‌کم چهار عنوان دارد قاتل، حکومت مفسد، محارب، باغی، که طبق هر یک مستحق اشد مجازات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور ایران اسلامی است و اولین گروه از اسرای ما به قبل از انقلاب مربوط می شود. کسانی که در زندان رژیم شاه بودند به آنها نیز ‌آزاده اطلاق می‌شود. دسته دوم کسانی بودند که در اردوگاههای عراق اسیر بودند و دسته‌ی دیگر آزادگان کسانی بودند که در دست داعش ملعون اسیر بودند مثل شهید حججی علیه الرحمة.

وی ادامه داد: در آستانه سالروز کودتای ۲۸ مرداد قرار داریم و ما باید همه از حوادث تاریخی عبرت بگیریم و اولین عبرتِ ماجرای ۲۸ مرداد این است که روشنفکران ما از روحانیت جدا شدند سیلی اش را خوردند. در روزنامه‌های آن زمان کاریکاتور عکس آیت الله کاشانی را روی منبر می‌کشیدند در حالی که یک کیسه پول را یک دستی دارد به آیت الله کاشانی می‌دهد و آن دست پرچم انگلستان بود.

امام جمعه خوی تصریح کرد: درس دوم اعتماد به آمریکا پایانش همین است و رهبر انقلاب می فرمایند؛ مصدق یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه برآمریکا بود وقتی در فشار انگلستان قرارگرفت در ماجرای ملی شدن صنعت نفت به جای اینکه به ملت پناه ببرد و از آیت الله کاشانی و قدرت عظیم معنوی روحانیت کمک بگیرد پناه آورد به آمریکا، ‌آمریکا هم همدست شد با انگلیس مأمور خودش را فرستاد و آمدند مثل آب خوردن حذفش کردند، اعتماد به آمریکا نتیجه‌اش همین است.

وی افزود: جوانان عزیز بدانند آمریکا همان گرگ سابق است و در حمله به افغانستان برخی مناطق را که فکر می کردند مین کاشته شده عروسک می انداختند تا کودکان افغانی این مسیر را بروند و مطمئن شوند آن جا انفجار نیست. در عراق چقدر به زنان تجاوز و ظلم کردند ۴۵۰ مرکز بازداشت فقط برای زن‌ها به وجود آوردند که یک مرکز به نام الکاظمیه ۷۵۰ زن در آنجا زندانی بودند بین دختران ۱۲ سال تا زن۶۰ ساله شکنجه، تحقیر، تجاوز، سوزاندن با برق و... این ماهیت آمریکا خبیث است.

حجت الاسلام قاسم خانی در ادامه به ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: صهیونیستها در سال ۱۹۷۳ مسجد الاقصی را به آتش کشیدند و به همین مناسبت از ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور، نامش را هفته‌ی بزرگداشت جهانی مسجد گذاشتند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام شهادت اسماعیل هنیه نوشتند: «ما در این حادثه تلخ و سخت که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، خون‌خواهی را وظیفه خود می‌دانیم». معادل عربی خون‌خواهی، «انتقام» است. نکته‌ای که در کلام مقام معظم رهبری شایسته دقت است، تعبیر وظیفه است. و در بیان فقهی، رژیم صهیونیستی دست‌کم چهار عنوان دارد قاتل، حکومت مفسد، محارب، باغی، که طبق هر یک مستحق اشد مجازات است.

امام جمعه خوی عنوان داشت: اینکه مردم بابصیرت ایران اسلامی، بیش از چهل است یکپارچه شعار می‌دهند: «مرگ بر اسرائیل»، در واقع یک حکم فقهی را اعلام و اعلان می‌کنند. فقه می‌گوید، دین می‌گوید، اعتقادات می‌گوید که جامعه بشری، چاره‌ای جز نابودی این رژیم وحشی ندارد. سلام و درود خدا بر آن بزرگ‌مرد تاریخ، امام راحل عظیم‌الشان که فرمود: اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

وی در ادامه به بررسی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس، توسط نمایندگان اشاره کرد و گفت: اگر پرسش شود که آیا رهبری در تصمیمات دستگاه های اجرایی وارد شده و در تعیین درست و غلط آن ورود می کند، منطقا پاسخ منفی است. از نظر ایشان چنین ورودی نه ممکن،‌ نه معقول و نه قانونی است و معظم له مبتنی بر همان وظیفه مدیریت کلان و دیده بانی حرکت کلی نظام، معیارها وشاخص هایی را به عنوان کمک فکری یا مشورت در اختیار کارگزاران قرار دهد. ورود مصداقی به جزئیات تصمیمات یا تصمیم گیری به جای آن دستگاه، نه واقعیت دارد، نه مصلحت است.

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: آقای پزشکیان کلان مسأله فعلی کشور را برای پیشبرد سیاست های کلی، وفاق ملی دانسته و ترکیب کابینه اش را با همین هدف، چیده است. مشورت خواهی ایشان از مقام معظم رهبری به معنای طلب حمایت و کمک فکری از معظم له برای تنظیم حرکت کلی کابینه به سمت اهداف نظام و سیاست های بالادستی است. نه انتخاب وزیران. حضرت آقا شاخصه ها و سیاستهای کلی را بیان می کند اما انتخاب حق رئیس جمهور است و مسئولیتش هم متوجه خودش است و حضرت آقا دخالتی ندارد.

وی به درخشش ورزشکاران ایران در المپیک پاریس اشاره کرد و گفت: کاروان ایران در این المپیک با کسب ۱۲ مدال از بین ۲۰۶ کاروان ورزشی در رده ۲۱ ایستاد و نسبت به دوره قبل صعود ۶ پله‌ای را تجربه کرد. ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بالاتر از کشورهایی نظیر سوئیس، بلژیک، دانمارک، ترکیه، پرتغال، آرژانتین، عربستان و قطر قرار گرفت.

امام جمعه خوی افزود: یکی از ابعاد حضور ایران در المپیک پاریس، درخشش بانوان ورزشکار کشورمان است. مدال نقره ناهید کیانی و برنز مبینا نعمت‌زاده، مردم ایران را شاد کرد. اما در نقطه مقابل، این موفقیت دختران غیور ایرانی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های المپیک، خشم و عصبانیت جریان معاند در خارج از کشور و جریان غربگرا در داخل کشور را در پی داشت.

وی ادامه داد: جریان ورشکسته اپوزیسیون در طول رقابت‌های ورزشکاران زن ایرانی، با خرید انبوه بلیط سالن رقابت‌ها، در پی آن بود تا از لحاظ روحی و روانی، بانوان ورزشکار کشورمان را دچار مشکل کرده و از موفقیت آن‌ها در رقابت‌ها جلوگیری کنند. بهترین نتیجه برای جریان معاند و ضدانقلاب، باخت و شکست ورزشکاران زن ایرانی بود. اما این ورزشکاران با غیرت ایرانی هم رقبای خود را در داخل میدان مسابقه شکست دادند و هم جریان معاند را ضربه فنی کردند.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha