جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به معرفی وزرا به مجلس، گفت: وزیر در جمهوری اسلامی حق ندارد به اصحاب ثروت و قدرت وابسته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آزادگان با صبر و استقامت خود به اسلام و انقلاب آبرو بخشیدند و باید خاطرات آن‌ها در جامعه بازگو شود، این خاطرات تاثیر گدار هستند، تا جایی که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند در خصوص آزادگان باید فیلم و سریال تهیه شود.

وی به روز بزرگداشت علامه محمد باقر مجلسی اشاره کرد و گفت: علامه مجلسی ۷۳ سال زندگی کرده و بیش از صد مورد کتاب به رشته تحریر در آورده، که کتاب نفیس بحار الانوار در ۱۱۰ جلد یکی از آثار گرانبهای این عالم کم نظیر است، رهبر معظم انقلاب در خصوص وی می‌فرمایند: علامه مجلسی در بین علما یکی از طراز اول‌ها است و ما باید قدردان علما باشیم.

امام جمعه نقده تصریح کرد: در آستانه روز پزشک قرار داریم و این روز را به پزشکان شهرستان نقده تبریک عرض می‌کنم، ما پزشکان متخصص و بزرگی از شهرستان نقده داریم که در سایر شهرستان‌های کشور مشغول طبابت هستند.

وی تصریح کرد: در مورد طب و طبابت احادیث فراوانی داریم که یکی از دانش‌های اصلی و مورد نیاز جامعه بشری، علم پزشکی است، جامعه به پزشک و طبیب نیاز دارد، دائم المطالعه بودن، داشتن اطلاعات به روز، مؤمن و خیرخواه امت بودن و امید بخشیدن به بیمار از شاخصه‌های یک پزشک خوب است.

حجت الاسلام فصیح‌نیا ابراز کرد: در جریان کرونا یکی از علت‌های افزایش مرگ و میر ناامیدی بود، یک پزشک شاخص نباید مسائل مادی را در اولویت قرار دهد و باید فقرا را در نظر بگیرد.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور فهرست پیشنهادی وزرا را به مجلس معرفی کرده و مجلس هم باید به وظیفه خودش با در نظر گرفتن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کند و در انتخاب و رأی به وزرا امانت داری، صداقت، تدین و معتقد به جمهوری اسلامی، داشتن امید به آینده، تاثیر نپذیرفتن از فشارهای داخلی و خارجی و شایسسته سالاری را از ملاک‌های انتخاب وزار قرار دهد و وزیر در جمهوری اسلامی حق ندارد به اصحاب ثروت و قدرت وابسته باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha