جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
ا

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: سعی رئیس جمهور در تشکیل دولت وفاق ملی قابل تحسین است، اما کاش سهم جوانان در هیئت دولت بیشتر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه اول نماز جمعه این هفته، به تفسیر آیاتی از قرآن درباره فانی بودن دنیا و لزوم دل نبستن به زرق و برق آن و آمادگی همیشگی برای لقا الله و رسیدن به سعادت ابدی و رضوان الهی پرداخت.

وی در خطبه دوم، با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور، به حضور جمعیت عظیم ۲۰ میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در سفر پیاده به کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان پارسیان با ۵ موکب خدمتگزاری رنگ و بوی کربلا گرفته است.

وی افزود: خدمتگزاری منظم، هدفمند و با برنامه برکات فراوانی را برای شهرستان به همراه داشته، از همه موکبداران، خادمان مواکب و نهادهای مختلف تشکر می‌کنم و تا آخرین زائر خدمت رسانی ما ادامه خواهد داشت.

وی به خیانت آمریکا در سقوط دولت دکتر مصدق اشاره کرد و گفت: از آمریکای خبیث جز خیانت و جنایت هنر دیگری سراغ نداریم، تا این روحیه در آمریکا هست، ملت ما به او اعتماد نمی‌کنند.

امام جمعه شهرستان پارسیان، به ۳۱ مرداد روز مسجد اشاره کرد و یادآور شد: مسجد مرکز همه جنبش‌های اسلامی است، انقلاب اسلامی، انقلاب مسجد پایه است و امروز هم حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی فقط با داشتن مساجد با نشاط و تراز اتفاق می‌افتد که باید به این سمت حرکت نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا، به بازی‌های المپیک اشاره‌ای کرد و گفت: جوانان ایران علیرغم تعداد کم، اما مدال‌های رنگارنگی را کسب کردند و غیرت ایرانی را به نمایش گذاشتند، از همه نمایندگان ایران در المپیک تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نقطه سیاه المپیک پاریس رفتار سخیف دوگانه سیاسی بود، آنها که امروز روسیه را به خاطر جنگ اوکراین و سال‌های قبل آفریقای جنوبی و دیگران را به بهانه‌های مختلف تحریم کردند، چرا رژیم کودک کش اسرائیل که فقط در ۱۰ ماه گذشته ۱۵ هزار کودک بی‌گناه را به قتل رسانده، محروم نکردند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، ابراز کرد: برزخ انتظار انتقام سخت که اسرائیل را نیمه فلج کرده، بخشی از مجازات آن رژیم غاصب است، با ایجاد وحدت جبهه‌های مقاومت و قوی‌تر شدن آنها تحلیلگران صهیونیست هم عمر اسرائیل را رو به پایان می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا با بیا اینکه وظیفه سنگین قانونی بر روی دوش مجلس در بررسی وزرا وجود دارد، اظهار کرد: سعی رئیس جمهور در تشکیل دولت وفاق ملی قابل تحسین است، اما کاش سهم جوانان در هیئت دولت بیشتر بود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در اسرع وقت به وظیفه قانونی خود عمل کند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب به افراد امین، صادق، متدین، معتقد به نظام اسلامی، دارای امید به آینده، پاکدست و افرادی که سوء سابقه نداشته باشند رأی دهند.

وی تصریح کرد: امیدوارم در سریع‌ترین زمان دولت چهاردهم با حداکثر اعضای خود کار را قوی شروع کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha