یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: بزرگداشت اربعین به گونه ای قدردانی از خدای متعال است که چگونه بعد از صدها سال، عمل صالحِ خالصِ سیدالشهدا علیه السلام را حفظ و نشر می دهد و ما هم باید شکرگزار این نعمت لایزال الهی باشیم.

حجت الاسلام منصور امامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به فضیلت های پیاده روی اربعین و نقش آن در تربیت دینی جامعه، اظهار داشت: اربعین الگوسازی صفات الهی سیدالشهداء علیه السلام مثل تکریم مؤمن، ایثار و معامله با خدا و ... در جامعه اسلامی است و از این رو پیاده روی اربعین حرکت به سمت امام است که نماد و نمود و حقیقت دین است.

وی ادامه داد: اربعین، مبارزه ابدی با ظلم و ظالم است چرا که در زیارت اربعین غیر از لعن ظالم و کمک کنندگان به ظلم، افرادی را که ظلمِ ظالمان را شنیده و خشنود شده اند هم مورد لعن و نفرین قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اربعین شناخت اوصاف دشمنان اسلام است که در دو کلمه «جهالت» و «ضلالت» جمع شده، یعنی هر کجا جهالت و ضلالت باشد دشمن حسین علیه السلام است و مهم ترین مبارزه حضرت هم رهایی امت از جهالت و ضلالت بود که در زیارت اربعین بدان اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت اربعین به گونه ای هم قدردانی از خدای متعال است که چگونه بعد از صدها سال، عمل صالحِ خالصِ سیدالشهدا علیه السلام را حفظ و نشر می دهد و ما هم باید شکرگزار این نعمت لایزال الهی باشیم.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: اربعین معجزه ی آخرالزمانی خداست برای اینکه نوری باشد در تاریکی آخرالزمان برای مومنین و آن ها راه را گم نکنند و گویا هر کجا دین خدا به نصرت نیاز داشت، حسین بن علی با آن کشتی اوسع و اسرع خود انسان ها را از دست شیطان نجات داده است و به همین دلیل است که زیارت اربعین از نشانه های مؤمن به حساب می آید.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha