یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ دبیر مجمع جهانی قادمون اعلام کرد: همایش "الاقصی، منارة الاسلام" به منظور حمایت از مسجد الاقصی و به همت مجمع جهانی قادمون و مجلس رباط محمدی عراق در تاریخ ۳۱ مرداد مصادف با ۱۶ صفر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، رسول باقری، دبیر مجمع جهانی قادمون، درنشستی خبری گفت: همایش "الاقصی، منارة الاسلام" به منظور حمایت از مسجد الاقصی و به همت مجمع جهانی قادمون و مجلس رباط محمدی عراق در تاریخ ۳۱ مرداد مصادف با ۱۶ صفر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تاریخ به یاد روزی است که یکی از اعضای رژیم صهیونیستی، با ظاهری که گویی یک دیوانه است، مسجد الاقصی را به آتش کشید تا زمینه برای ساخت معبد سلیمان در زیر این مسجد فراهم شود.

دبیر مجمع جهانی قادمون افزود: متاسفانه سال گذشته برخی مسئولان کشور این روز را با رویکردی متفاوت و برای تکریم فعالان مساجد برگزار کردند که این اقدام با انتقادات مجمع جهانی قادمون روبرو شد.

باقری تاکید کرد: امسال این برنامه با محوریت حمایت از مسجد الاقصی برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی قادمون همچنین اظهار داشت: یکی از دلایل شکل‌گیری عملیات طوفان الاقصی، تعرض به مسجد الاقصی بود و نام این طوفان نیز از همین واقعه الهام گرفته شده است.

باقری افزود: در پی ورود یکی از وزرای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در روز عید، گروه‌های مقاومت از جمله حماس و حزب‌الله به این توهین پاسخ داده و عملیاتی موفق را انجام دادند.

گفتنی است: این مراسم قرار است حین برگزاری راهپیمایی اربعین در عراق برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha