یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
2

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: در راستای ترویج و تکثیر فرهنگ ایثار و شهادت موکب رهروان شهدای آذربایجان غربی از ۲۱ مرداد در مرز تمرچین مستقر شده است و برای زواری که از این مرز به سمت عراق مسافرت می کنند خدمات فرهنگی ارائه می دهد و این کار تا ۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام داود میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین اظهار داشت: امروز در عصری که استکبار و استعمار جهانی تمام همت و قدرت رسانه ای و... خود را برای نابودی انسانیت و ایمان و دیانت در جامعه به کار گرفته است. اربعین و پیاده روی اربعین به عنوان یک نرم افزار معرفتی انسان ساز که از ۱۴۰۰ سال قبل آغاز شده است، ضمن دفع توطئه های دشمنان اسلام، جوانان را به کشتی اوسع و اسرع سیدالشهدا(ع) رهنمون می سازد.

وی تبعیت شهدا از امام حسین(ع) و شهدای کربلا را مهم ترین عامل پیروزی ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی که دشمنان اسلام رژیم بعث را مجهز کرده بودند و تمام دنیا پشت آن ایستاده بود، جوانان سیدالشهدایی ایران اسلامی با تبعیت از امام امت و الگو قرار دادن قیام عاشورا پیروزی بزرگی را به دست آوردند و الگویی برای کشورها و ملت های مسلمان و آزاده شدند که نمونه آن را امروز از عراق تا فلسطین مشاهده می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف ما باید زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد و اربعین و پیاده روی عظیم و جهانی اربعین یک فرصت ایده آل برای تکثیر فرهنگ ایثار و شهادت در بین ملت ها جهت پیروزی بر استکبار جهانی است.

وی افزود: در این راستا موکب رهروان شهدای آذربایجان غربی از ۲۱ مرداد در مرز تمرچین مستقر شده است و برای زواری که از این مرز به سمت عراق مسافرت می کنند خدمات فرهنگی ارائه می دهد و این کار تا ۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام میرزایی گفت: نمایشگاه شهدایی با قرار دادن عکس شهدای شاخص، شهدای شیعه و اهل سنت آذربایجان غربی در مرز تمرچین دایر شده است و در این نمایشگاه ها ضمن برگزاری جلسات انس با شهدا، توسل و مناجات، برگزاری روایتگری شهدا، بسته های فرهنگی در قالب چفیه های منقش به عکس شهدای شاخص و ۱۲ هزار شهید استان، کلاه هایی که روی آن ها شعار " با شهدا تا سیدالشهدا " به دو زبان فارسی و عربی به زوار اهدا می شود.

وی بیان داشت: در موکب رهروان شهدا، خادمین اباعبدالله الحسین (ع) زوار را از زیر قرآن رد کرده و به سمت عتبات عالیات و پیاده روی اربعین بدرقه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha