دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار گفت: مبانی فکری درست همراه با عمل در میدان موجب ماندگاری قیام حسینی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، شهربانو مومنی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(سلام‌الله‌علیها) جویبار، در مراسم سوگواری ویژه‌ی ماه صفر، در جمع طلاب این مدرسه، ضمن اشاره به صحنه‌ی تقابلِ جبهه حق و باطل که از زمان خلقت بشریت و در طول تاریخ همواره وجود داشته؛ اظهار کرد: در کربلا طبق سنت‌های الهی که در آیات قرآن هم به آن اشاره شده، تقابلی بین جبهه‌ی حق و باطل شکل گرفت که جریان‌های مختلفی از آن ظهور کرد و تا عصر کنونی نیز همچنان پابرجا است.

وی ضمن تاکید بر حقانیت و هدفمند و الهی بودن انگیزه قیام امام حسین(علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: کسانی که در این قیام و جبهه حق حضور داشتند دارای فکر و اندیشه‌ی درست و شایسته بودند و در این مسیر شک و تردیدی به خود راه نداده و در میدان عمل، به موقع و منطبق بر امرِ ولی جامعه رفتار کردند، همین بصیرت موجب ماندگاری قیام حسینی شد.

مومنی همچنین به بیانِ ویژگی جریان‌های مختلفِ شکل گرفته در صحنه عاشورا پرداخت و افزود: جبهه‌ حق لایقِ سعادت ابدی گشته و در تاریخ جریان ساز شد، چراکه پیروانش دارای ایمان و اراده‌ای قوی در میدان عمل، صفا و نورانیت در قلب‌هایشان بودند.

وی افزود: در جبهه مقابل کسانی بودند که مبانی فکری درستی نداشته و از جبهه حق و سعادتِ ابدی دور ماندند، این افراد در واقع با منظومه فکریِ باطلِ خود، در تاریخ جریانی را شکل دادند که ما امروز اثرات آن را در طیفِ سلطنت طلبان، براندازان و بدخواهانِ انقلاب اسلامی می‌بینیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(سلام‌الله‌علیها) جویبار، ضمن برشمردنِ ویژگی‌های جبهه‌ی حق و باطل، از جریان دیگری نام برده و اظهار کرد: علاوه بر پیروانِ جبهه حق و باطل، افرادی بودند که در ظاهر و در گفتارشان ایمان داشته ولی در میدانِ عمل فسق و نافرمانی از ولی جامعه در رفتارشان مشهود بود؛ پیروان این جریان کسانی بودند که نتوانستند در برهه‌های حساس، به علتِ منفعت طلبی، دنیا زدگی، شک و تردید، وادادگیِ سیاسی و ... تصمیم درست بگیرند که در کربلا از این طیف فراوان بودند.

مومنی در پایان با بیان این‌که تقابل جبهه‌ی حق و باطل، در تمام طول تاریخ بوده و در زمان ما نیز وجود دارد، گفت: امروز ما نیز با توجه به تحولاتی که در عالم اسلام و در تقابلِ با دنیای کفر و ستیز در حال وقوع است، شاهدِ وجود تمامی این جریانات هستیم؛ وظیفه ما طلاب و مبلغین این است که با تقویت و ساختن مبانی فکری و اندیشه خود در سمت و سوی ولی جامعه، بتوانیم زمینه ساز شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و گسترش و سیطره تفکر دینی در عالم باشیم.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha