شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از توزیع اقلام فرهنگی در بین مواکب اربعینی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام یوسفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در جمع خبرنگاران گفت: این اداره کل با همکاری اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان، اقدام به پوشش آموزشی و خدماتی در محورهای مختلف در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی خواهد کرد.

یوسفی افزود: هدف عاشورا، روشنگری مستمر و غفلت نکردن از کمین دشمنان اهل بیت (ع) برای انحراف راه هدایت است، و در همین راستا کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان با توزیع اقلام فرهنگی در میان زوار حسینی در این روشنگری چراغ راه هدایت اهل بیت (ع) نقشی کوچک را ارائه کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی، پدیده‌ای است که نمی‌توان آن را از نظام فرهنگی جدا دانست. در پیاده روی اربعین، امت اسلامی، حرکتی فرهنگی را به نمایش می‌گذارد.

یوسفی افزود: این پیاده روی، پیام‌های زیادی دارد. در این حرکت افراد با سن‌های متفاوت و با فرهنگ‌های مختلف، هدفی مشترک دارند. پیاده روی اربعین نشان می‌دهد که چطور می‌توان با حرکت فرهنگی، که ذات مخلصانه و خالصانه دارد، موانع سیاسی را از بین برد و بین ملت‌ها پیوند ایجاد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت فرهنگی کمیته فرهنگی آموزشی در اربعین حسینی، بیان کرد: هدف ما این است تا در این مراسم بزرگ معنوی با محوریت مأموریت‌های فرهنگی، پررنگ‌تر عمل کنیم.

یوسفی با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی و معنوی مدیران مواکب به پیاده روی اربعین، تصریح کرد: مدیران مواکب باید نگاه فرهنگی و معنوی را به این سفر داشته باشند.

وی به شعار کربلا طریق الاقصی اشاره و بیان کرد: اربعین همان جبهه مقابل رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی است که به صحنه آمده و مبارزه می‌کنند در واقع روح حرکت و قیام امام حسین (ع) در این رویداد عظیم فرهنگی قابل درک و فهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha