یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
سلیم ابراهیمی

حوزه/حجت‌الاسلام ابراهیمی، گفت: از مسائل که در ایام اربعین متأسفانه شاهد آن هستیم و برخی زائران نسبت‌به آن بی توجه هستند، مسأله اسراف می‌باشد، خصوصا در مصرف غذا و آب.

حجت‌الاسلام سلیم ابراهیمی مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) مهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام اظهار داشت: یکی از مسائل که در ایام اربعین متأسفانه شاهد آن هستیم و برخی زائران نسبت‌به آن بی توجه هستند، مسأله اسراف می‌باشد، خصوصا در مصرف غذا و آب.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید، «کلوا و اشربوا و لا تسرفوا»، گفت: خداوند در آیه ۳۱ سوره اعراف این نکته را به ما یادآوری می‌کند و به صورت دستوری می‌فرماید که از نعمت‌های الهی به درستی و با تدبیر استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: زائرین باید به این نکته توجه کنند که در مسیر پیاده روی اسراف نداشته باشند و این از لوازم و شرایط قبولی زیارت است، تهیه غذا و آب در مواکب برای زوار سختی‌های خاص خود را دارد که حاصل زحمات و تلاش‌های خدام بوده و لذا باید این مهم مورد توجه همه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در روایات و سیره اهل بیت(ع) نیز به این نکته تأکید شده که اگر در کنار دریا هم باشید، نباید در مصرف آب اسراف کنید.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) مهران، به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند، «اسراف در هر چیزی، حتی در عبادت، ناپسند است»، که این جمله نشان می‌دهد اسراف نه تنها در مصرف مادیات، بلکه در تمامی ابعاد زندگی نهی شده و باید مراقب آن باشیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: ما به عنوان میزبان زائرین اربعین، باید فرهنگ صرفه‌جویی و احترام به منابع طبیعی را در اجتماع حسینی ترویج دهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha