سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
قادری

حوزه/ حجت‌الاسلام قادری گفت: زمانی که یک رویداد بزرگ تمدنی مثل اربعین و زیارت اربعین رقم می‌خورد، باید نگاه کنیم نقش ما چیست و چه کار می‌کنیم و چه نسبتی می‌توانیم با زیارت اربعین داشته باشیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری امروز از دومین نمایشگاه دست سازه‌های حسینی مقارن با اربعین حسینی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان بازدید به عمل آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این بازدید ضمن گفت‌وگو با برگزارکنندگان این نمایشگاه از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: نکته مهم این نمایشگاه این است که زمانی که یک رویداد بزرگ تمدنی مثل اربعین و زیارت اربعین رقم می‌خورد، باید نگاه کنیم نقش ما چیست و چه کار می‌کنیم و چه نسبتی می‌توانیم با زیارت اربعین داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: به نظر می‌رسد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته نسبت خوبی با این رویداد جهانی برقرار کند و همانطور که مربیان در این مسیر کارهای پرورشی و فکری و تربیتی را انجام می‌دهند، متربیان نیز با تهیه و اهداء این دست سازه‌ها به مخاطبینی از امت اسلامی در مراسم اربعین نقش خود را ایفا می‌کنند.

به گزارش حوزه، این نمایشگاه متشکل از بیش ۲ هزار دست سازه‌ حسینی شامل قاب‌های گچی، سنجاق سینه، گل سر، بج سینه، جا کلیدی، عروسک و ساخت خیمه‌ با تکنیک اوریگامی با موضوع و شمایل عاشورایی است که توسط اعضا کودک و نوجوان، خانواده‌ها و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شده و این دست سازه‌ها در مسیر پیاده روی اربعین توسط مربیان کانون به زائران کوچک اباعبدالله الحسین (ع) اهدا می‌شود.

گفتنی است، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر را در این بازدید حجت‌الاسلام حسن صادق‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر همراهی می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha