چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
«مردی با آرزوهای دوربرد» به چاپ چهارم رسید

حوزه/ «مردی با آرزوهای دوربرد» روایتی مستند از زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم به‌قلم فائزه غفارحدادی است که برای رده سنی نوجوان نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه عملیات بزرگ «وعده صادق» در کنار مزایای غرورآمیز بسیاری که داشت، یک بار دیگر نام شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران را سرزبان‌ها انداخت؛ چرا که توانایی و برتری موشکی جمهوری اسلامی ایران، از آرزوهای اصلی این شهید والامقام بود که صنعت موشکی کشورمان را پایه‌گذاری کرد و با فعالیت‌های بی‌وقفه و جهادی، بنیان محکمی برای این رویکرد دفاعی در کشورمان پایه گذاری کرد.

ملت مسلمان ایران در همه حال قدردان زحمات مدافعان وطن و افرادی مثل شهید طهرانی مقدم هستند که نمونه روشن آن، استقبال از مجموعه آثاری است که درباره این شهید عزیز تالیف و منتشر می‌شود. تازه‌ترین مورد در این زمینه، استقبال از کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» به‌قلم فائضه غفارحدادی است، که اثری درباره زندگی شهید حسن طهرانی مقدم است که در کمتر از شش ماه توسط انتشار توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهارم رسیده است.

شاید خیلی‌ها از توان موشکی کشورمان اطلاعات خاصی نداشتند، اما بعد از عملیات «وعده صادق» همه می‌دانند که یگان و قدرت موشکی ما چه کاری را انجام داده است. ماجرای «طوفان الاقصی» و بعد «وعده صادق» این نکته را به همه دنیا نشان داد که از هیبت پوشالی اسرائیل چیزی نمانده است. این اتفاقات را مرهون زحمات خیلی از شهدا و کارکنان صنایع دفاعی و موشکی هستیم، بخصوص یک شهید که گفته بود: «روی قبرم بنویسید، اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.»

کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» روایت‌هایی از زندگی این مرد بزرگ است. مردی که برد آرزوهایش از برد موشک‌هایش بلندتر بود. موشک‌هایی که چند وقت پیش در قلب سرزمین‌های اشغالی نشست. مردی که در آغاز راه اطلاعات چندانی از صنعت موشکی نداشت، ولی در انتها بر قله‌های تکنولوژی موشکی قدم زد و دنیا را انگشت به دهان و دشمن را عصبانی کرد.

«مردی با آرزوهای دوربرد» روایتی مستند از زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم به‌قلم فائزه غفارحدادی است که برای رده سنی نوجوان نوشته شده است. غفارحدادی که پیش از این کتاب موفق «خط مقدم» را به رشته تحریر درآورده بود، این‌بار زندگی شهید طهرانی‌مقدم را به گون‌های تازه نوشته، تا دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم با این شهید عزیز آشنا شوند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

این درست که سال ۵۷ انقلاب بود و مردم درست روی پیچِ تاریخ ایستاده بودند و اگر رهایش می‌کردند می‌رفت توی دل بیگانه و معلوم نبود دوباره کی بپیچد سمت استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی. و این هم درست که انقلاب کردن کار و زحمت و بی‌خوابی و جوان انقلابی می‌خواهد.

ولی مگر یک جوان تک و تنهای ۱۹ ساله چه‌قدر می‌خواست تأثیرگذار باشد؟ اصلاً یک نفر کم و زیاد چه تأثیری بر اراده‌ی مردم داشت؟ مگر انقلاب پیروز نمی‌شد اگر آن روزها حسن آقا آن تصمیم انقلابی را برای زندگی‌اش نمی‌گرفت و همراه عموزاده‌هایش می‌رفت فرانسه و کانادا؟ اهل ریسک نبود که بود. ماجراجو نبود که بود. استعداد رشک‌برانگیز و نمره‌های بالا و هوش سرشار نداشت که داشت. موهایِ فرفریِ بلندِ روشنفکری نداشت که داشت. شلوارِ تنگ دمپا گشاد و بلوز چهارخانه‌ی چسبان نمی‌پوشید که می‌پوشید.

چاپ چهارم این کتاب در ۸۴ صفحه در قطع پالتویی و با قیمت ۶۰ هزارتومان به کتابفروشی‌های سراسر کشور عرضه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha