جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
عراقی

حوزه/ شیعه اهل کرکوک عراق گفت: ایرانی‌ها نقش زیادی در اربعین امروز دارند و آن‌ها بودند که اربعین را سر زبان‌ها انداختند و خودشان حضور یافتند و بقیه را هم تشویق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، در سفر به کربلا و عبور از مرز تمرچین در شهر کرکوک عراق که در آن شیعیان ترک زبان هستند، میهمان یکی از اهالی کرکوک شدیم.

آقا جابر از اهالی کرکوک، میزبان ما بود و از این که شهرشان محل تردد زوار اربعین امام حسین(ع) شده خیلی خوشحال بود.

زمانی که فهمید من روحانی هستم، احترامش مضاعف شد و عذر خواهی کرد از این که نمی‌دانست روحانی‌ام، می‌گفت ایرانی‌ها نقش زیادی در اربعین امروز دارند و آن‌ها بودند که اربعین را سر زبان‌ها انداختند و خودشان حضور یافتند و بقیه را هم تشویق کردند.

به او گفتم عراقی‌ها خیلی انسان‌های سخاوتمندی هستند، گفت شیعیان این‌گونه هستند هر کجا باشند دلشان با هم است و شما ایرانی‌ها چون در کشور شیعی زندگی می‌کنید و از نعمت کشور شیعی برخوردار هستید، شاید نتوانید درک کنید که من چه عرض می‌کنم.

ما اینجا سال‌ها بخاطر شیعه بودن تاوان دادیم، زمان صدام یک جور و زمان داعش هم به گونه‌ای دیگر، حالا که شهرما محل تردد زوار حسین بن علی(ع) شده، خیلی خوشحالیم و حاضریم همه چیزمان را فدا کنیم، سال‌ها قبل به ما می‌گفتند شیعه باید جمع بکند از کرکوک برود و اینجا را به دشمنان اهل بیت(ع) بدهد، اما امروز این شهر محل تردد زوار اباعبدالله الحسین(ع) با نهایت امنیت شده است.

امام حسین بود که به ما عزت داد.

گفتنی است جابر هر شبانه روز میزبان صدها زائر در دو حسینیه‌ خود می‌باشد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha