پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 22, 2024
برقعی

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به اهداف قیام امام حسین علیه السلام، گفت: در سفر معنوی اربعین باید برای تبیین اهداف امام حسین علیه‌السلام تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی در جمع اعضای کاروان همپای قافله۸ که در محل اسکان کربلای معلی برگزار شد، عنوان کرد: اگر دور هم جمع شدید و یه یاد مصیبت های امام حسین (ع) اشک می ریزید، قدر خود را بدانید که خداوند متعال زیارت عزیزترین خود را نصیب شما کرده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: زیارت امام حسین علیه‌السلام را به راحتی با برخورد و یا اعمال و رفتار نامناسب از دست ندهید.

وی با اشاره به واژه "نفحات"، گفت: در زندگی هر انسانی نفحات و یا لحظاتی وجود دارد که روح او با خداوند متعال انس می‌گیرد. قدر این نفحات را در زندگی خود بدانید. همیشه این حال برای شما وجود ندارد این توفیق نصیب شما نمی‌شود.

برقعی با اشاره به اینکه نفحات را در زندگی خود طولانی کنید، اضافه کرد: اگر به یاد مصیبت‌های حضرت و ولایت مداری حضرت ابوالفضل و شجاعت افتادید، قدر آن لحظه را بدانید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به روایتی درباره کرامتی که در قیامت، برای زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام وجود دارد، گفت: تلاش کنیم با بصیرت زیارت کنیم.

برقعی با اشاره به اهداف قیام امام حسین علیه السلام، یادآور شد: چقدر در این سفر معنوی تلاش کردیم که اهداف امام حسین علیه‌السلام را تبیین کنیم و چقدر سعی کردیم اهداف قیام امام حسین علیه السلام را در خودمان پیاده کنیم؟.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به پذیرایی مردم عراق در ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: برخی از مردم در این مسیر با یک تکه مقوا، مردم را باد می زدند تا خنک شوند.

وی با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، عنوان کرد: شهدا جان دادند تا ما در امنیت باشیم و با سرافرازی قدم برداریم؛ خون‌های پاکی در این راه ریخته شد که در کمال امنیت در این مسیر قرار بگیریم.

برقعی با تصریح بر اینکه شما سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستید، اظهار کرد: سرباز حضرت، خواب و استراحت ندارد و تصمیم او به دست فرمانده است و فرمانده برای او تصمیم می‌گیرد. در این مسیر که گام برداشتید، چقدر امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را صدا زدید؟

وی بیان کرد: امروز ما در سرزمین مبارکی قدم برداشتیم که انسان را پاک و زلال می‌کند، فکر و اندیشه ما را روشن می کند، این سرزمین به برکت وجود اولیای پاک خدا، قدرت دارد که به ما اندیشه درست بدهد و ما را خالص و پاک گرداند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: رفاهی که ما درگیر چهار عنوان دنیایی شدیم و رفاهی که غرب، ما را به سوی آن فرا می خواند، رفاه دنیایی است، اما رفاهی که حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، ما را به سوی آن فرا می خواند، تا ابد با ما خواهد بود و آرامشی است که امام خمینی(ره) فرمود من با قلبی مطمئن از این دنیا می روم.

برقعی تصریح کرد: درهای رحمت الهی باز و عنایات امام حسین علیه‌السلام خاص و ملائک آماده‌اند که دعای ما را به آسمان ببرند. ما چند ساعت بیشتر در این مکان نیستم؛ چه بسیار انسان هایی که در این مسیر تغییر کردند و با توسل و دست نیاز به سوی خداوند متعال و اهل‌بیت علیهم‌السلام، عنایات خاصی شامل حال آنان شد.

وی اظهار کرد: در این شب جمعه نه تنها حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و اهل بیت علیهم‌السلام، بلکه ۱۲۴ هزار پیامبر به زیارت حضرت می‌آیند. ما توفیق پیدا کردیم که به همراه انبیا و اولیای الهی به حضرت سلام دهیم، بنابراین سعی کنید شب زیارتی حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام را درک کنید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان یادآور شد: از تمام زائریاران که با وجود توان خود، برای رفاه حال زائران زحمت کشیدند تشکر می‌کنم؛ همچنین قدردان راهبران تبلیغ هستیم که در طول این سفر، طلاب را همراهی و برنامه‌های متعددی برگزار کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha