سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
سیده زهره برقعی

حوزه/ خانم برقعی با بیان اینکه موفقیت هر فردی در گرو انتخاب‌های او است، بر ضرورت و اهمیت نقشه راه در مسیر روشن زندگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در مراسم اختتامیه اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با عنوان رویداد «راه روشن ۳» با حضور بیش از ۲۳۰ داوطلب ورودی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، اساتید راهبر، اساتید رهیار، طلاب همیار و جمعی از مسئولان این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکایک شما در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و در شهر مقدس قم و در آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مهمان بودید.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: فارغ از اینکه ما توفیق میزبانی شما را داشته باشیم و یا روزی ما نباشد، دعاگوی همه شما در مسیر زندگی هستیم.

برقعی به داوطلبان توصیه کرد: بهترین مسیر را در زندگی انتخاب کنید، برای زندگی خود نقشه راه داشته باشید و مسیر زندگی خود را پربار کنید.

وی تصریح کرد: برای تنظیم نقشه راه خود مهارت‌های لازم را کسب کنید، اگر در مسیر درست، صحیح و بجا قرار بگیرید، ارزشمند است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه راه، روشن است، گفت: راه روشن عهدی بین ما و شما است که در هر شرایط و در هر زمان و مکانی در مسیر راه روشن قرار بگیریم و به رشد و نور برسیم.

برقعی با اشاره به اینکه در آستانه ایام اربعین حسینی هستیم، عنوان کرد: امیدواریم که همه ما بتوانیم در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنیم، اما هریک از ما شاید از مسیرهای متفاوت و با ابزار و وسایل مختلف در این راه قدم برداریم، اما هدف و مقصد همه ما رسیدن به مولای خود امام حسین علیه‌السلام است.

وی بیان داشت: راه روشن هم همین است، یک پنجره ای برای آشنایی ما با شما است. مهم و اصل، قراری است که ما و شما در اینجا با هم می‌گذاریم و آن اینکه، مسیر زندگی خود را بر اساس ارزش‌های دینی و الهی در مسیری روشن، درست و رو به رشد برنامه ریزی کنیم.

ضرورت و اهمیت تدوین نقشه راه برای مسیر روشن زندگی

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه خاطرنشان کرد: موفقیت هر فردی در گرو انتخاب‌های او است و انتخاب‌های صحیح امروز ما سرنوشت ما را تعیین خواهد کرد.

برقعی با اشاره به ضرورت و اهمیت نقشه راه برای مسیر و راه روشن زندگی، تأکید کرد: این نقشه راه را جدی بگیرید و مهارت‌های تنظیم نقشه راه را فرا بگیرید.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی در زندگی مستلزم شناخت صحیح از خود است، اضافه کرد: شروع درست و خوب نقشه و مسیر راه روشن با شناخت صحیح شما از هویت خود و کرامت تان به عنوان بنده الهی در جایگاه بندگی امکان پذیر است، بنابراین نسبت به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی عنایت و اهتمام داشته باشید.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: همه شما با حضور در راه روشن عضو بزرگ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها شدید، چه طلبه شوید و یا نشوید و یا در مسیر روشن دیگری قدم بردارید، برای دانش افزایی و مهارت افزایی خود می‌توانید با مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در کل سال مرتبط باشید و بهره برداری کنید.

برقعی در پایان، یادآور شد: در مراسم افتتاحیه بر لزوم اهتمام به سبک زندگی و تأسی به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نکاتی عرض شد، در زندگی تلاش کنید بین عبودیت و معنویت، عقلانیت و توجه به علم، جمع بین نقش دخترانه، مادرانه و همسرانه، تحمل مشکلات و صبوری جمع ببندید، سخت است، اما شما می‌توانید و توانمند هستید و با کسب مهارت‌ها و توانایی و آگاهی‌های لازم می‌توانید قابلیت‌های خود را افزایش دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha