جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
کد خبر: 1178466
۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ اربعین حسینی گفت: دنیا مراسم بزرگ اربعین را به نام شیعیان می‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز با حضور در مسیر نجف به کربلای معلی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرد.

امام جمعه برازجان در حاشیه این مراسم با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ اربعین حسینی، اظهار داشت: دنیا مراسم بزرگ اربعین را به نام شیعیان می‌شناسد و در این ایام مهربانی و عطوفت، برادری و اخوت شیعیان و آزادی‌خواهان سراسر دنیا در یک اجتماع بزرگ و باشکوه به تمام عالم مخابره می‌شود و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش جهت عرض ارادت و تجدید عهد به کربلا معلی می‌رسند و حضور حماسی خود را به رخ جهانیان می‌کشانند.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی ریشه تاریخی به قدمت خود عاشورای حسینی دارد، هنوز چهل روز از واقعه عاشورا نگذشته بود که اولین پیاده‌روی از مدینه به نجف و سپس به کربلا اتفاق افتاد و جابر بن عبدالله انصاری صحابی بزرگ پیامبر اسلام(ص) و تعدادی از همراهان وی در روز اربعین خود را به کنار مزار اباعبدالله الحسین(ع) رسانده و به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام مصلح ابراز کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین که سالانه به تعداد زائران آن نیز افزوده می‌شود، به حول قوه الهی و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، مصداق بارز جمله "راه قدس از کربلا می‌گذرد" می‌باشد و در آینده‌ای نزدیک ان‌شاءالله قدس آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha