یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
اربعین

حوزه/ امام جمعه سرپل ذهاب گفت: اگر مساجد مجهز و به روز شوند، قطعا اهالی مساجد در پذیرایی بهتر و شایسته تر از زائران، عملکرد بهتری خواهند داشت. ضمنا انتظار داریم مسئولان از همه فعالان مردمی اربعین، حمایت های بیشتری به ویژه در زمینه تامین زیرساخت ها داشته باشند.

حجت الاسلام سید محمدعلی ساداتی، امام جمعه سرپل ذهاب کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه شهرستان سرپل ذهاب از قدیم الایام محل تردد زائران عتبات عالیات بوده است و موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: البته هیچ گاه این شهرستان و مرز خسروی به اندازه چند سال اخیر میزبان این همه شیفتگان و محبان اهل بیت (ع) نبوده است بنابراین باید مسئولان برنامه های مرتبط با بهسازی جاده ها و توسعه و تجهیز اماکن اقامتی زوار را جدی تر از گذشته طراحی و پیگیری کنند و به سرانجام برسانند. تصویب طرح ها باید با اجرایی و نهایی شدن آنها همراه شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی استاندار کرمانشاه طی دو سال گذشته در شهرستان سرپل ذهاب و مرز خسروی صورت گرفته است که موجب تسهیل و تسریع در رفت و آمد زائران اربعین شده، گفت: در زمینه زیرساخت ها، توسعه و تجهیز مساجد و هیئت ها، کمک به ساخت مواکب دائمی و ثابت، به سازی جاده ها و وضوع قوانین رفت و آمد در دوره دو هفته ای اربعین برای خودروهای سنگین، از جمله اقداماتی است که باید از سوی استانداری و فرمانداری و سایر دستگاه های مرتبط صورت گیرد.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه با بیان اینکه امسال همراهی و همکاری اهل سنت در خدمت رسانی به زوار، بسیار قابل توجه تر بوده است، گفت: عزیزان اهل سنت به صورت مستقل، مواکبی نیز ایجاد کردند و شبانه روز به زائران اربعین خدمات مختلف ارائه می کنند. سعی ما بر این بوده تمام توان و امکانات خود را در اختیار این بزرگواران قرار دهیم.

وی افزود: استادان و طلاب حوزه علمیه سرپل ذهاب و همچنین دفتر امام جمعه نیز هر کدام جداگانه، موکبی راه انداری و به صورت شبانه روزی در حوزه های خدماتی، فرهنگی و هنری، به زوار خدمت رسانی می کنند. در مجموع سی موکب در این شهرستان دایر شده اند. تلاش داریم در همه موکب ها از جمله این دو موکب، موضوعات مرتبط با حجاب و عفاف و تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی اسلامی را با بهره مندی از روش های نوین، تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه با بیان اینکه از مسئولان ستاد مرکزی اربعین تقاضا داریم بودجه های ویژه اربعین را به شهرستان سرپل ذهاب و مرز خسروی اختصاص دهند، گفت: وضعیت برخی از جاده ها واقعا خوب نیست و اصلاح آنها مستلزم توجه بیشتر مدیران در سطوح ملی و استانی است. استان کرمانشاه در طول سال میزبان خیل عظیم شیعیان و محبان اهل بیت (ع) است بنابراین به سازی و توسعه و ترمیم جاده ها و همه اماکن مربوطه، جزو ضروریات است.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه از مسئولان درخواست کرد در اختصاص بودجه برای موضوع اربعین و سایر موضوعات فرهنگی، هماهنگی بیشتری با ائمه جمعه داشته باشند که در صورت تحقق این موضوع، قطعا جریان کلی خدمت رسانی به زائران اربعین، روان تر و مطلوب تر خواهد شد. ما هرچقدر برای آسان تر و سریع تر شدن تردد زائران در مرزها تلاش کنیم، قطعا در افزایش حضور مردم بیشتر خواهد شد.

وی در پایان از دستگاه های فعال در حوزه مساجد درخواست کرد برای تجهیز و نوسازی این مراکز در شهرستان سرپل ذهاب، بودجه و امکانات ویژه ای اختصاص دهند، اظهار کرد: اگر مساجد مجهز و به روز شوند، قطعا اهالی مساجد در پذیرایی بهتر و شایسته تر از زائران، عملکرد بهتری خواهند داشت. ضمنا انتظار داریم مسئولان از همه فعالان مردمی اربعین، حمایت های بیشتری به ویژه در زمینه تامین زیرساخت ها داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha