دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
درس طلاب

ضوابط و شرایط آموزشی برنامه‌های جاری (کد (۴۲۹) سابق (کد ۵۳۱) و قدیم (کد ۵۳۰) سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، براساس اعلام معاونت آموزش حوزه علمیه قم با توجه به اینکه ارائه هرگونه خدمات به طلاب اعم از آموزشی، نظام وظیفه، کمک هزینه تحصیلی مرکز خدمات، اختصاص شهریه هدفمند و ...، منوط به انتخاب درس در سامانه نجاح و حضور مستمر در کلاس درس و موفقیت در امتحان می باشد و لازم است این حضور توسط اساتید محترم یا نماینده کلاس به طور مستمر و کامل در سامانه نجاح مورد تأیید قرار بگیرد؛ طلاب محترم سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به نکات ذیل توجه کنند.

انتخاب درس:

۱- انتخاب درس طلاب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴۰۳٫۰۶٫۱۰ به شرح ذیل در پیشخوان آموزش نجاح آموزش گزینه انتخاب درس فعال خواهد شد.

الف) از تاریخ ۱۴۰۳٫۰۶٫۱۰ لغایت ۱۴۰۳٫۰۶٫۲۳ خاص طلابی که در نوبت شهریور امتحان ندارند.

ب) از تاریخ ۱۴۰۳٫۶٫۲۵ تا ۱۴۰۳٫۶٫۳۱ - جهت حذف و اضافه و طلابی که در امتحانات شهریور امتحان دارند.

۲- طلاب محترم فقط در شروع سطح (۲ پایه (۷) و سطح ۳ پایه (۹) در انتخاب هر کدام از برنامه های آموزشی سطوح عالی جاری با کد ۴۲۹ قدیم با کد ۵۳۰ و سابق با کد (۵۳۱) اختیار دارند، لذا جهت انتخاب برنامه درسی از پیشخوان - نجاح (آموزش) گزینه انتخاب برنامه آموزشی اقدام نمایند.

تبصره ۱- جهت اطلاع از برنامه آموزشی خود کدهای ۵۲۹-۵۳۰-۵۳۱ و ۴۲۹ میتوانید به ارزیابی تحصیلی یا صفحه شخصی در نجاح مراجعه نمایید.

تبصره ۲- طلاب دارای کد ۵۲۹ که قصد فعال شدن پرونده در یکی از برنامه های فعال در سطوح عالی حوزه علمیه قم را دارند باید ابتدا جهت انتقال به برنامه جاری (کد (۴۲۹) از اتاق ۲۰۱ پیگیری و یا با شماره ۰۲۵۳۲۱۹۱۸۱۸ تماس حاصل نمایند.

۳- با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری انتخاب درس طلاب تنها یک بار در شروع سال تحصیلی فعال می باشد، لازم است طلاب محترم کلیه دروس سال تحصیلی اعم از نیمسال اول و دوم را در زمان مذکور انتخاب نمایند.

۴- مقدار انتخاب درس حداقل ۵۰۰ ساعت و حد اکثر ٦٤٠ ساعت می باشد.

تبصره ۱- طلابی که در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ داری شرایط ارتقایی باشند تا سقف ۲۸۰ ساعت درس بصورت هوشمند به آنان ارائه خواهد شد و می‌توانند طبق ضوابط انتخاب نمایند.

تبصره ۲- با توجه به رعایت پیش نیاز دروس در سامانه انتخاب درس و پایه از پایین به بالا میباشد. یعنی چنانکه از پایه هفت درسی را ناقصی دارید مجاز به انتخاب درس از پایه هشت و بالاتر نمی باشید.

۵- در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ کتاب شرح تجرید به عنوان بدیل کتاب بدایه‌الحکمه در پایه ۷ و درس نهایه الحکمه در پایه های ۹-۱۰ ارائه گردیده است؛ طلابی که تمایل به تحصیل کتاب شرح تجرید را دارند در ابتدای سال باید این درس را انتخاب و طبق ضوابط امتحان دهند.

۶- انتخاب درس خارج پس از قبولی در کلیه امتحانات کتبی و شفاهی پایه های قبل در هر سال فقط یک دوره یک اصول و یک فقه عمومی یا فقه معاصر) مجاز می باشد.

تبصره ۱- درس خارج فقط در برنامه جاری کد ۴۲۹) ارائه می گردد لذا طلاب سایر برنامه ها باید ابتدا برنامه آموزشی خود را به برنامه جاری انتقال نمایند.

تبصره ۲- حضور در درس خارج با حداکثر ۱۹۰ ساعت ناقصی از مجموع ساعات جنبی دروس قبل بلامانع است.

تبصره ۳- طلاب درس خارج که چهار دوره آنان در ارزیابی تحصیلی تکمیل گردیده جهت استفاده نمودن از تسهیلات و خدمات آموزشی، در حال حاضر صرف انتخاب درس برای آنان فعال گردیده که می‌توانند اقدام نمایند.

جزئیات بیشتر:

جزئیات برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قم اعلام شد / طلاب به دقت این خبر بخوانند

جزئیات برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قم اعلام شد / طلاب به دقت این خبر بخوانند

جزئیات برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قم اعلام شد / طلاب به دقت این خبر بخوانند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha