دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 1179004
۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
نسل پنجم تلفن همراه

حوزه/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به رسیدن ظرفیت پهنای باند ورودی استان به یک ترابایت، گفت: تاکنون ۵۲ ایستگاه نسل پنجم تلفن همراه در قم نصب و راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جواد غلامپور گفت: همچنین تعداد پنج ایستگاه ارتباطی جدید تلفن همراه در روستاهای این استان احداث شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: در راستای تحقق و توسعه دولت الکترونیک استان و با همکاری شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها، سه شهرداری و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند.

غلامپور با تشریح وضعیت فیبر نوری استان گفت: قم با بیش از ۵۴۰ کیلومتر حفاری، بیش از ۸۵۰ کیلومتر شوت فیبر و ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توانسته است به پوشش مناسبی از فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها دست یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: در حوزه مهارت دیجیتال دوره آموزش برنامه‌نویسی برای ۶ هزار دانش‌آموز و ۲۰۰ نفر از دبیران استان برگزار شد.

او ادامه داد: رتبه نخست در پاسخگویی به درخواست‌ها با میانگین زمان ۹ روز در پنجره واحد زمین که باهدف صدور مجوز و استعلامات متقاضیان در حوزه زمین و اراضی راه‌اندازی شده است، در حوزه زمین به‌دست آمده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ضمن اشاره به کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۹۵ گفت: سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ که به‌منظور افزایش رضایت کاربران و تکریم حقوق مصرف‌کنندگان راه‌اندازی شده، بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی و پیگیری شده‌است.

غلام‌پور همچنین به تصویب و اجرای طرح‌های پژوهشی با عناوین «تحلیل زیست‌بوم کسب‌وکارهای فاوا استان قم و ارائه راهکارهایی برای توسعه، ارتقا و تاب‌آوری آنها»، «ارزیابی و پایش توسعه دولت الکترونیک قم» و «تدوین سند توسعه فاوا استان» اشاره کرد که باهدف تلاش بر استفاده از نتایج آنها برای بهبود ارائه خدمات به مردم استان انجام شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: در حوزه کسب‌وکار نیز تصویب تسهیلات به مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال برای ۲۵ طرح حاصل عملکرد این اداره‌کل بوده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha