دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
اقا حسینی

حوزه/ آقاحسینی گفت: با وجود سکونت بیش از ۱۸۰ هزار نفر در محمدیه، کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این شهر، دفتر نمایندگی ندارد. این در حالی است که اثر ساکنان این شهر از اقشار کم درآمد جامعه هستند. ضمنا به دلیل واقع شدن بیشتر خانه های مربوط به طرح های حوزه مسکن همچون مسکن مهر و مسکن ملی، جمعیت محمدیه هر سال رو به ازدیاد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، کم آبی شهر محمدیه استان قزوین جزو رنج های چند سال اخیر مردم عزیز این شهر است که همواره برای رفع این مشکل به روحانیون به ویژه ائمه جمعه محمدیه پناه آورده اند.

مشکل کم آبی این شهر به گونه ای است که در برخی از ایام سال به ویژه فصل تابستان موجب قطعی کامل آب، و افزایش مشکلات مربوطه شده است.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در گفت و گو با حجت الاسلام بهاالدین آقاحسینی، امام جمعه محمدیه، پیگیر تلاش دفتر امام جمعه برای حل این موضوع، شد.

آقاحسینی با بیان اینکه محمدیه بعد از قزوین، پر جمعیت ترین شهر استان است، با وجود این فاقد دستگاه های اداری و اجرایی است، گفت: با وجود سکونت بیش از ۱۸۰ هزار نفر در محمدیه، کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این شهر، دفتر نمایندگی ندارد. این در حالی است که اکثر ساکنان این شهر از اقشار کم درآمد جامعه هستند. ضمنا به دلیل واقع شدن بیشتر خانه های مربوط به طرح های حوزه مسکن همچون مسکن مهر و مسکن ملی، جمعیت محمدیه هر سال رو به ازدیاد است.

امام جمعه محمدیه با بیان اینکه کمبود آب آشامیدنی به ویژه در فصل تابستان، از مهم ترین مشکلات این شهر است، افزود: بنده این موضوع را تذکر داده ام که وقتی مشکل آب وجود دارد ابتدا باید انشعاب آب خانه و دفتر امام جمعه و سپس سایر مسئولان قطع شود، تا مسئولان به این صورت، بیشتر به فکر حل این معضل باشند. گاهی تلاش هایی برای کم آبی، صورت گرفته است ولی هیچ کدام اساسی نبوده است. بنده بارها از مسئولان و استانداران و نمایندگان مجلس درخواست کرده ام که فکر اساسی برای حل این مضعل کنند. حل این مشکل که موجب رنجش خاطر مردم شده، نیازمند اختصاص اعتبارات معظم است.

وی اضافه کرد: مسئولان شهرستان گفتند که در جریان سفر اول شهید عزیز آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری پر تلاش و خدوم، به قزوین، برای حل اساسی مشکل کم آبی در محمدیه، مصوبه ای داشتند که قرار بود در جریان سفر دوم شهید عزیز ما، بودجه لازم اختصاص یابد که با شهادت ایشان، فعلا این موضوع، بلاتکلیف مانده است. ان شاءالله در دولت جدید، به همت مسئولان، مشکل کم آبی مردم محمدیه به صورت اساسی حل شود.

آقاحسینی در پایان با بیان اینکه ما برای درک بهتر مشکل مردم، کوچه به کوچه و خانه به خانه همراه با مسئولان رفتیم، گفت: مردم در نماز جمعه مشکلات خود از جمله همین موضوع کم آبی را مطرح می کنند و از امام جمعه توقع پیگری حل مشکلات را دارند. ما هم با تمام وجود و با نهایت تلاش برای حل مشکلات، پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha