سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
1

حوزه/ نماینده دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های حاکمیتی به وظیفه قانونی خود در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان مرکزی، محمد جلالی طی سخنانی در نشست شورای اداری شهرستان دلیجان با اشاره به حضور اتباع خارجی در دلیجان، ابراز داشت: در رابطه با حضور اتباع در شهرهای محلات و دلیجان در کمیسیون مربوطه و نشست‌های خصوصی با رئیس جمهور مباحثی مطرح شد و در سطح کلان نیز به آن توجه می‌شود اما فضا نیز باید به درستی مدیریت شود که یک وظیفه همگانی برای مسئولان است.

وی افزود: دستگاه‌های حاکمیتی باید به وظایف خود در این موضوع درست عمل کنند چرا که شمار اتباع خارجی در دلیجان نباید به این میزان بوده و باید از ورود اتباع غیرمجاز جلوگیری شود.

نماینده دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های ملی در دستگاه‌های اداری گفت: در بودجه‌ریزی شهرستان به دلیل عملکرد نادرست در سال‌های گذشته، سهم شهرستان دلیجان و محلات از شاخص‌های ملی خالی است و حضور اتباع نیز در هیچ‌یک از شاخص‌های ملی برای دلیجان از جمله سوخت، آرد، درمان، تعلیم و تربیت و بهداشت نیز لحاظ نشده است.

وی بیان داشت: مدیران دستگاه‌های اداری باید وقت خود را صرف خدمت به مردم و فراهم‌آوردن رضایت آنان کرده و درگیر اقداماتی مانند پیام‌های تبریک و تسلیت و شخصیت‌سازی‌های کاذب نشوند.

جلالی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت گفت: برگزاری ۲ انتخابات بزرگ بدون هیچ‌گونه تنش در چهار ماه اقدام بزرگی بود که در کشور انجام شد که مایه مباهات است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل دولت وفاق ملی از سوی رئیس جمهور اظهار داشت: به لحاظ ساختاری و قانون اساسی در کشور مشکلی وجود ندارد و ملت همواره پای کار بوده‌اند و چنانچه ارائه خدمات ما آنگونه که باید مورد رضایت مردم نبوده باید از عذرخواهی کنیم.

نماینده دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزمانی آغاز به کار دولت چهاردهم و مجلس جدید و آغاز اجرای برنامه هفتم توسعه، افزود: با توجه به این شرایط و آغاز برنامه هفتم توسعه، بهانه‌ای برای کم کاری وجود ندارد و نباید به دنبال مقصر بود، ناترازی در انرژی، سوخت و آب وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری ناترازی انرژی را برطرف کرد اما ناترازی در آب را نمی‌توان با تنها صرف هزینه برطرف کرد.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های مناسب استفاده از منابع تجدیدپذیر در سطح محلات و دلیجان و کسری ۱۸ هزار مگاواتی برق در کشور خاطرنشان کرد: به منظور تأمین برق نباید تنها به تعمیر نیروگاه‌های حرارتی چشم داشت، برق ادارات و بانک‌ها در حد امکان باید با استفاده از پنل‌های خورشیدی تأمین شود همچنین دستگاه‌های نظارتی استان باید عملکرد دستگاه‌های استانی در ارتباط با کمبود انرژی در محلات و دلیجان را بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha