چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
افتتاحیه در مهریز

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پیش بینی می شود دادگاه های صلح حدود ۳۰ درصد از پرونده های دادگاه‌های کیفری ۲ و حقوقی و ۷۰درصد از پرونده های شورای حل اختلاف را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی، رئیس کل دادگستری استان یزد صبح امروز در آیین راه اندازی دادگاه صلح شهرستان مهریز اظهارداشت: مردم باید با محاسن دادگاه های صلح آشنا شوند تا استقبال مردم برای استفاده از این ظرفیت بیشتر شود.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه می توانند در حاشیه خطبه ها و در سایر سخنرانی های خود به تشریح این دادگاه ها پرداخته و مردم را نسبت به این قانون آگاه سازند.

این مقام قضایی، تولید محتوای مناسب برای انتشار در رسانه ها را خواستار شد و گفت: برای همه جنبه های بصری و شنیداری به طور خلاصه باید محتوای مناسب تهیه شود تا همه مردم نسبت به مزایا و محاسن دادگاه های صلح آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود دادگاه های صلح حدود ۳۰ درصد از پرونده های دادگاه‌های کیفری ۲ و حقوقی و ۷۰درصد از پرونده های شورای حل اختلاف را به خود اختصاص دهند، افزود: اجرای صحیح، به موقع و کامل قانون دادگاه های صلح، برای مردم بسیار گره گشا و دارای نکات مثبت زیادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha